Zobrazit minimální záznam

Burnout syndrome of kindergarten teachers
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorJandová, Martina
dc.date.accessioned2017-05-06T17:24:10Z
dc.date.available2017-05-06T17:24:10Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39856
dc.description.abstractRÉSUMÉ Diplomová práce se věnuje stresu a syndromu vyhoření. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je míra psychické zátěže s ohledem na syndrom vyhoření a zmapovat výskyt syndromu vyhoření u učitelek mateřských škol. Zajímalo nás, jaký vliv na výskyt syndromu vyhoření má délka praxe, počet dětí ve třídě, místo působení, spokojenost v kolektivu a stupeň osobního uspokojení vzhledem k věku učitele. Pozornost je věnována učitelské profesi a v ní specifickým stresorům. Pro zpracování výzkumu jsem použila dotazník Maslach Burnout Inventory, který je standardizován pro měření syndromu vyhoření a dotazník zjišťující citlivost vůči stresu. Pro zjištění demografických údajů jsem použila vlastní dotazník. Ve výsledcích se ukazuje, že větší počet učitelek je proti stresu odolných. Syndrom vyhoření napříč všemi třemi oblastmi se ukázal pouze u jednoho respondenta z celkového počtu 100 dotázaných. U osmi dotázaných byl syndrom vyhoření potvrzen ve dvou oblastech.cs_CZ
dc.description.abstractRESUME This diploma is dedicated to stress and burnout syndrom. Objective of this diploma is to find out what is the rate of mental strain concerning burnout syndrom and to map occurence of burnout syndrom for kindergarten teachers. We were interested how burnout syndrom is impacted by professional experience, number of children, place of work, team satisfaction and level of personal satisfaction according to age of teacher. It is focused to teacher's career and to specific stress categories. I have used Maslach Burnout Inventory questionnaire which is standardized for measurement of burnout syndrom and questionnaire dedicated to find out sensitivity against stress. I have used own questionnaire to find out demographic figures. Final result indicates most of teachers are resistant against stress. Burnout syndrom across all three areas was indicated only for one respondent from total number of 100 asked teachers. For 8 teachers burnout syndrom was confirmed in two areas.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnáročné životní situacecs_CZ
dc.subjectsyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectdotazníkcs_CZ
dc.subjectvýzkumné otázkycs_CZ
dc.subjectdemanding of life animate situationen_US
dc.subjectburning outen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.subjectresearch questionsen_US
dc.titleSyndrom vyhoření u učitelek mateřských školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-12
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95650
dc.title.translatedBurnout syndrome of kindergarten teachersen_US
dc.contributor.refereeSotáková, Hana
dc.identifier.aleph001530896
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRÉSUMÉ Diplomová práce se věnuje stresu a syndromu vyhoření. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je míra psychické zátěže s ohledem na syndrom vyhoření a zmapovat výskyt syndromu vyhoření u učitelek mateřských škol. Zajímalo nás, jaký vliv na výskyt syndromu vyhoření má délka praxe, počet dětí ve třídě, místo působení, spokojenost v kolektivu a stupeň osobního uspokojení vzhledem k věku učitele. Pozornost je věnována učitelské profesi a v ní specifickým stresorům. Pro zpracování výzkumu jsem použila dotazník Maslach Burnout Inventory, který je standardizován pro měření syndromu vyhoření a dotazník zjišťující citlivost vůči stresu. Pro zjištění demografických údajů jsem použila vlastní dotazník. Ve výsledcích se ukazuje, že větší počet učitelek je proti stresu odolných. Syndrom vyhoření napříč všemi třemi oblastmi se ukázal pouze u jednoho respondenta z celkového počtu 100 dotázaných. U osmi dotázaných byl syndrom vyhoření potvrzen ve dvou oblastech.cs_CZ
uk.abstract.enRESUME This diploma is dedicated to stress and burnout syndrom. Objective of this diploma is to find out what is the rate of mental strain concerning burnout syndrom and to map occurence of burnout syndrom for kindergarten teachers. We were interested how burnout syndrom is impacted by professional experience, number of children, place of work, team satisfaction and level of personal satisfaction according to age of teacher. It is focused to teacher's career and to specific stress categories. I have used Maslach Burnout Inventory questionnaire which is standardized for measurement of burnout syndrom and questionnaire dedicated to find out sensitivity against stress. I have used own questionnaire to find out demographic figures. Final result indicates most of teachers are resistant against stress. Burnout syndrom across all three areas was indicated only for one respondent from total number of 100 asked teachers. For 8 teachers burnout syndrom was confirmed in two areas.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015308960106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV