Virové hepatitidy - znalosti studentů vyšších ročníků gymnázií
Viral hepatitis - knowledge of upper grade high school students
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39817Identifiers
Study Information System: 99465
Collections
- Kvalifikační práce [17868]
Author
Advisor
Referee
Ehler, Edvard
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistry
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
virové hepatitidy, prevence, očkování, chronické hepatitidy, léčba, znalosti studentůKeywords (English)
viral hepatitis, prevention, vaccination, chronic hepatitis, treatment, knowledge of studentsDiplomová práce je zaměřena na problematiku všech typů virových hepatitid. Práce je strukturována do dvou velkých celků. První část je teoretická a nabízí ucelený přehled o všech typech virových hepatitid obecně. Podrobně se zabývá každým typem zvlášť, jeho charakteristikou, čím je způsoben, epidemiologií, průběhem, diagnostikou, léčbou a prevencí. Empirická část zjišťuje úroveň vědomostí studentů třetích a čtvrtých ročníků gymnázií z kvantitativního dotazníkového šetření. Zahrnuje pedagogický průzkum, jehož úkolem bylo určit, jaké znalosti studenti získali po dobu povinné školní docházky a jeho vyhodnocení.
Viral hepatitis - knowledge of upper grade high school students This thesis is focused on the issue of all types of viral hepatitis. The work is divided into two large units. The first part is theoretical and provides a comprehensive overview of all types of viral hepatitis in general. It deals in detail with each type separately; it describes its characteristics, what causes it, its epidemiology, course, diagnosis, treatment and prevention. The empirical part investigates the level of knowledge of students of third and fourth grade of high schools from a quantitative survey. It includes pedagogical research, whose task was to determine what knowledge students had acquired during compulsory education, and it also includes evaluation of this research.