Intertextuality in the works of John Fowles and Peter Ackroyd ; French Lieutenant's Woman and Dan Leno and the Limehouse Golem
Intertextualita v dílech Johna Fowlese a Petera Ackroyda ; Milenka francouzského poručíka a Golem z londýnských doků
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39236Identifikátory
SIS: 98202
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Grmelová, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
2. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Intertextualita, Fowles, Ackroyd, postmoderní hravost, metafikce, historiografická metafikce, paralelismus, parodieKlíčová slova (anglicky)
Intertextuality, Fowles, Ackroyd, postmodernist playfulness, metafiction, historiographic metafiction, parallelism, parodyCílem této bakalářské práce je zaměřit se na užití intertextuality ve vybrané postmoderní próze, konkrétně porovnat způsoby, jakými je intertextualita užita ve dvou románech britských autorů druhé poloviny 20. století; Johna Fowlese a Petera Ackroyda. Jejich historické romány Milenka francouzského poručíka (1969) a Golem z londýnských doků (1994) se odehrávají v době Viktoriánské éry Velké Británie a mohou být vnímány jako vhodné příklady literární historiografické metafikce, ve které se jako výpravná a podpůrná strategie vyskytuje intertextualita.
The aim of this Bachelor's thesis is to focus on the use of intertextuality in selected postmodern fiction and compare the ways in which it is presented in two novels written by the English authors, John Fowles and Peter Ackroyd. Their historical novels The French Lieutenant's Woman (1969) and Dan Leno and the Limehouse Golem (1994) take place during the British Victorian period and can be viewed as good examples of historiographical metafiction employing the narrative strategy of intertextuality.