Jak žáci prvního stupně rozumí termínům o tělesech
How primary school pupils understand terms about solids
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39219Identifikátory
SIS: 108130
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Hejný, Milan
Oponent práce
Kloboučková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání a matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
23. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
tělesa, jazyk geometrie, experiment, matematicé představy, role experimentátoraKlíčová slova (anglicky)
solids, languages of geometry, experiments, mathematical conceptions, role of experimenterNázev: Jak žáci prvního stupně rozumí termínům o tělesech Abstrakt: Hlavním cílem práce je získat první zkušenosti s přípravou, realizací, evidencí a analýzou experimentů v oblasti didaktiky matematiky. Práce se skládá ze tří hlavních částí. První část je věnována teoretickým poznatkům týkajících se jazyka geometrie, jeho vývoje u žáků, stejně jako formování matematických představ. Druhá část představuje přípravu a evidenci experimentů. Třetí část se zabývá analýzou činností žáků, v kterých je možno pozorovat jevy zmíněné v první části. Také jsou zkoumány chyby, jichž se experimentátorka v průběhu experimentu dopustila.
Title: How primary school pupils understand terms about solids Summary: The main intention of the work is to gain first-hand experience in the preparation, realization, document registration and analysis of experiments in the field of didactics of mathematics. The work consists of three main parts. The introduction is dedicated to theoretical knowledge concerned with the language of geometry, its development among pupils, and the formation of mathematical conceptions. The second part describes the preparation and registration of the experiments. The third part of the work focuses on the analysis of pupils' activities in which it is possible to observe the phenomena mentioned in the first part. It also probes the mistakes made by the experimenter during the experiments.