Show simple item record

Media education in terms of language learning using the example of teaching French
dc.contributor.advisorFenclová, Marie
dc.creatorKrausová, Alena
dc.date.accessioned2019-02-19T13:33:00Z
dc.date.available2019-02-19T13:33:00Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3917
dc.description.abstractCílem této disertační práce je řešení otázky jak připravit budoucí učitele cizích jazyků k četbě a analýze mediálních textů. (Hovořím-li ve své práci o budoucích učitelích, mám tím na mysli učitele druhého stupně ZŠ a třetího stupně, konkrétně gymnázií). Tato problematika dosud nenašla odpovídající místo v přípravě učitelů jazyků, a to i přesto, že se do základních i středních škol v současnosti zavádí předmět mediální výchova, který má porozumění médiím a komunikaci s nimi učit. Mediální výchova, která může být pojímána jako samostatný předmět i jako součást předmětů jiných, především jazykové výuky, tj. mateřského jazyka a jazyků cizích, občanské výchovy, dějepisu, zahrnuje širokou škálu problémů, jako jsou mediální instituce, fungování médií a mediálního trhu, kritické čtení textů, rozpoznávání manipulace, stereotypů atp. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe aim o f the thesis is to elaborate the methods o f education o f future teachers in the field o f reception and analysis o f media texts (especially o f the printed media). Even if the school subject media education in the Czech republic has been newly introduced (as well as frequently discussed), the present topic did not find a due place in the curricula at the faculties o f education (preparing the teachers for secondary schools, in particular for grammar schools). The media education may be considered either as a particular school subject or as a component o f relative school subjects, e. g. o f mother or foreign language teaching, civics, history etc. Its contents includes a large scale o f topics - media institutions, functioning o f media channels and media market, critical reading o f media texts, analysis o f the forms o f media manipulation and stereotypes, publicity etc. It is mostly this interdisciplinary approach which situates the media education within the wider picture o f a rather complex study o f language acquisition. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.titleMediální výchova z hlediska jazykového vzdělávání na příkladu vyučování francouzštiněcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-03
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137102
dc.title.translatedMedia education in terms of language learning using the example of teaching Frenchen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.contributor.refereeSládková, Miroslava
dc.identifier.aleph000587597
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem této disertační práce je řešení otázky jak připravit budoucí učitele cizích jazyků k četbě a analýze mediálních textů. (Hovořím-li ve své práci o budoucích učitelích, mám tím na mysli učitele druhého stupně ZŠ a třetího stupně, konkrétně gymnázií). Tato problematika dosud nenašla odpovídající místo v přípravě učitelů jazyků, a to i přesto, že se do základních i středních škol v současnosti zavádí předmět mediální výchova, který má porozumění médiím a komunikaci s nimi učit. Mediální výchova, která může být pojímána jako samostatný předmět i jako součást předmětů jiných, především jazykové výuky, tj. mateřského jazyka a jazyků cizích, občanské výchovy, dějepisu, zahrnuje širokou škálu problémů, jako jsou mediální instituce, fungování médií a mediálního trhu, kritické čtení textů, rozpoznávání manipulace, stereotypů atp. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim o f the thesis is to elaborate the methods o f education o f future teachers in the field o f reception and analysis o f media texts (especially o f the printed media). Even if the school subject media education in the Czech republic has been newly introduced (as well as frequently discussed), the present topic did not find a due place in the curricula at the faculties o f education (preparing the teachers for secondary schools, in particular for grammar schools). The media education may be considered either as a particular school subject or as a component o f relative school subjects, e. g. o f mother or foreign language teaching, civics, history etc. Its contents includes a large scale o f topics - media institutions, functioning o f media channels and media market, critical reading o f media texts, analysis o f the forms o f media manipulation and stereotypes, publicity etc. It is mostly this interdisciplinary approach which situates the media education within the wider picture o f a rather complex study o f language acquisition. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990005875970106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV