Mediální výchova z hlediska jazykového vzdělávání na příkladu vyučování francouzštině
Media education in terms of language learning using the example of teaching French
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3917Identifikátory
SIS: 137102
Katalog UK: 990005875970106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Miroslava
Sládková, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
3. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
mediální výchovaCílem této disertační práce je řešení otázky jak připravit budoucí učitele cizích jazyků k četbě a analýze mediálních textů. (Hovořím-li ve své práci o budoucích učitelích, mám tím na mysli učitele druhého stupně ZŠ a třetího stupně, konkrétně gymnázií). Tato problematika dosud nenašla odpovídající místo v přípravě učitelů jazyků, a to i přesto, že se do základních i středních škol v současnosti zavádí předmět mediální výchova, který má porozumění médiím a komunikaci s nimi učit. Mediální výchova, která může být pojímána jako samostatný předmět i jako součást předmětů jiných, především jazykové výuky, tj. mateřského jazyka a jazyků cizích, občanské výchovy, dějepisu, zahrnuje širokou škálu problémů, jako jsou mediální instituce, fungování médií a mediálního trhu, kritické čtení textů, rozpoznávání manipulace, stereotypů atp. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim o f the thesis is to elaborate the methods o f education o f future teachers in the field o f reception and analysis o f media texts (especially o f the printed media). Even if the school subject media education in the Czech republic has been newly introduced (as well as frequently discussed), the present topic did not find a due place in the curricula at the faculties o f education (preparing the teachers for secondary schools, in particular for grammar schools). The media education may be considered either as a particular school subject or as a component o f relative school subjects, e. g. o f mother or foreign language teaching, civics, history etc. Its contents includes a large scale o f topics - media institutions, functioning o f media channels and media market, critical reading o f media texts, analysis o f the forms o f media manipulation and stereotypes, publicity etc. It is mostly this interdisciplinary approach which situates the media education within the wider picture o f a rather complex study o f language acquisition. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
