Agroturistika jako fenomén cestovního ruchu
Agrotourism as a tourism phenomenon
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39158Identifikátory
SIS: 88506
Katalog UK: 990013600310106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Navrátilová, Miroslava
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
10. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Šetrný cestovní ruch, udržitelný rozvoj, venkovská turistika, agroturistika, marketingový mix cestovního ruchu, zahraniční agroturistikaKlíčová slova (anglicky)
Frugal tourism, sustainable development, rural tourism, agrotourism, marketing mix of tourism, international agrotourismPráce se je zam ena na agroturistiku, která je etrným druhem cestovního ruchu, chová se k p írod tak, aby ji zat ovala co nejmén a tím podpo ila udr itelný rozvoj cestovního ruchu. Cílem práce je zmapovat oblast agroturistiky a seznámit tená e s touto problematikou. Teoretická ást detailn popisuje pojem agroturistika a vysv tluje jeho podstatu a význam, porovnává eské prost edí agroturistiky s prost edím zahrani ním, p edstavuje instituce, které p sobí v oblasti agroturistiky a jí nad azené venkovské turistiky. Praktická ást je tvo ena dotazníkovým et ením, které zji uje, zda lidé mají pojem agroturistika v pov domí, co si pod tímto pojmem p edstavují a jaký mají k tomuto druhu cestovního ruchu postoj. Dále je vyu ita metoda pozorování, která detailn ji popisuje dv farmy. Jedná se o farmu Ko ík a farmu Zababe .
The thesis is focused on agrotourism, which is a frugal kind of tourism, behaves to the nature, so that it burdened the least and thus support a sustainable tourism development. The aim is to describe the area of agrotourism. Theoretical part describes in detail the concept of agrotourism and explains its meaning and importance, comparing the Czech touristic environment with the foreign one, describes the institutions that operates in the agrotourism and rural tourism. The practical part is made up of a questionnaire survey, which determines whether people have the notion of tourism in the consciousness or what they mean by this term and what is their position to the agrotourism. Furthermore, the observation method is used, which describes in detail two farms. It is a farm Ko ík and a farm Zababe . Keywords: Frugal tourism, sustainable development, rural tourism, agrotourism, marketing mix of tourism, international agrotourism
