Porovnání zajišťování sponzorů ze strany Českého svazu pozemního hokeje a České florbalové unie
Comparison of securing sponsors in the Czech Hockey Federation and the Czech Floorball Union
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38999Identifiers
Study Information System: 87832
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Referee
Poludvorný, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sponzoring, sportovní marketing, sportovní reklama, interviewKeywords (English)
sponsorship, sports marketing, sports advertising, interviewNázev: Porovnání zajišťování sponzorů v Českém svazu pozemního hokeje a České florbalové unii. Cíle: Cílem práce je na základě zkoumání efektivity zajišťování sponzorů vznést doporučení, jak by svaz pozemního hokeje měl pokračovat v této problematice dále, popřípadě navrhnout možná opatření pro zlepšení propagace pozemního hokeje a tím i pro zvýšení zájmu potenciálních sponzorů. Metody: Praktická část vychází ze sběru informací a jejich následné analýzy. K sběru informací jsem použila hloubkové interview, interní materiály a dostupné internetové zdroje obou porovnávaných subjektů. Výsledky: Podávají přehled možností plnění pro sponzory, změnu způsobu zajišťování sponzorů a zlepšení marketingových aktivit Českého svazu pozemního hokeje. Klíčová slova: sponzoring, sportovní marketing, sportovní reklama, interview
Title: Comparison of securing sponsors in the Czech Hockey Federation and the Czech Floorball Union. Objectives: The aim of this work is based on examination of effectiveness of securing sponsors make recommendations on how the field hockey federation should pursue this issue further, or suggest possible measures to improve the promotion of field hockey, and thus to increase the interest of potential sponsors. Methods: The practical part is based on data collection and subsequent analysis. The collection of information, I used an in-depth interviews, internal materials and Internet resources available to both entities compared. Results: Provide an overview of the implementation options for sponsors and donors change the way providing improved marketing activities Czech Hockey Federation. Keywords: sponsorship, sports marketing, sports advertising, interview