Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Primary school management in the transition to grammar school dabing the 5th and 7 th grades
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38908Identifiers
Study Information System: 88814
Collections
- Kvalifikační práce [16239]
Author
Advisor
Referee
Báča, Milan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
víceletá gymnázia, základní školství, odliv žáků, rodiče žáků, management školy, prostředí školy, klima školy, kultura školy, funkce školyKeywords (English)
Grammar school dabbing the 5th and 7th grades, primary school, transition of students, parents of students, school management, school environment, atmosphere school, school culture, school functionsV úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
In the introductory part of the final bachelor thesis the theoretical basis are described. These are the ones that school management can rely on when influencing the decision-making process of pupils and their legal representatives whether to change to grammar school or whether pupil's education will remain at the existing primary school. The practical part of the paper deals with finding motifs when leaving to grammar schools is considered, in other words, reasons why pupils remain at primary schools. Moreover, it provides recommendations for school management to influence these decisions.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Defence status: DEFENDEDTěšínská, Magda (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 18. 5. 2016Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ... -
Třídní učitel a výběr pedagogů na tuto pozici v podmínkách základní školy
Defence status: DEFENDEDHoráček, Stanislav (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 9. 9. 2014Tato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, ... -
Proces budování Základní školy a Mateřské školy Žalany v letech 2008 - 2014
Defence status: DEFENDEDJalovecký, Jiří (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 8. 9. 2015