Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Primary school management in the transition to grammar school dabing the 5th and 7 th grades
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38908Identifikátory
SIS: 88814
Kolekce
- Kvalifikační práce [18628]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Báča, Milan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
2. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
víceletá gymnázia, základní školství, odliv žáků, rodiče žáků, management školy, prostředí školy, klima školy, kultura školy, funkce školyKlíčová slova (anglicky)
Grammar school dabbing the 5th and 7th grades, primary school, transition of students, parents of students, school management, school environment, atmosphere school, school culture, school functionsV úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
In the introductory part of the final bachelor thesis the theoretical basis are described. These are the ones that school management can rely on when influencing the decision-making process of pupils and their legal representatives whether to change to grammar school or whether pupil's education will remain at the existing primary school. The practical part of the paper deals with finding motifs when leaving to grammar schools is considered, in other words, reasons why pupils remain at primary schools. Moreover, it provides recommendations for school management to influence these decisions.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTěšínská, Magda (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 18. 5. 2016Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ... -
Třídní učitel a výběr pedagogů na tuto pozici v podmínkách základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHoráček, Stanislav (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 9. 9. 2014Tato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, ... -
Delikvence mládeže - diferenciace dle vzdělanostní dráhy (základní školy, gymnázia, speciální základní školy)
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZahrádková, Michaela (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 9. 9. 2011Bakalářská práce vychází z datového souboru "Mezinárodní výzkum delikvence mládeže z roku 2007", sekundární analýza se soustředí na problém diferenciace dle vlivu vzdělanostní dráhy- základní školy a gymnázia. Tato práce ...