Zobrazit minimální záznam

Románské vlivy na anglickou slovní zásobu
dc.contributor.advisorMatuchová, Klára
dc.creatorRosová, Daniela
dc.date.accessioned2017-04-27T22:42:51Z
dc.date.available2017-04-27T22:42:51Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38761
dc.description.abstractAnotační list Název bakalářské práce: Románské vlivy na anglickou slovní zásobu Klíčová slova: Historie anglické jazyka, výpůjčka, slovo přejaté, lexikalizace, osvojování jazyka, cizí (druhý) jazyk, jazyková interference. Abstrakt: Bakalářská práce Románské vlivy na anglickou slovní zásobu se zabývá dopady románských jazyků na angličtinu, které jsou nejvíce zřetelné v její slovní zásobě. Zároveň se snaží zjistit, jaké je povědomí studentů anglického jazyka o jejich vlivu. Praktická část práce je založena na výzkumu ve formě dotazníku, který byl rozdán studentům anglického jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Dotazník sestává ze čtyř cvičení zaměřených na různá specifika vlivu románských jazyků, která jsou viditelná v anglické slovní zásobě. Výzkum ukázal, že studenti nemají nikterak zvláštní povědomí o románském původu mnohých slov v angličtině, zato ale zjistil, že čím déle se studenti učí anglicky, tím méně potíží s těmito slovy mají. Dotazník dále zkoumal, zda studenti, kteří umí také francouzsky nebo latinsky mají nějakou výhodu při osvojování anglické slovní zásoby. Výsledky potvrdily, že takoví studenti mohou využívat svých znalostí ku prospěchu, nicméně by si již měli být ve francouzštině jistí, její povrchní znalost by totiž mohla vést spíše k problémům.cs_CZ
dc.description.abstractTitle of the bachelor thesis: Romance Influence on the English Wordstock Key words: History of English, borrowing, loan word, lexicalization, language acquisition, second language, language interference. Abstract The bachelor thesis Romance Influence on the English Wordstock is concerned with the Romance impacts on English, which is most noticeable in its wordstock, and simultaneously it tries to find out what the awareness of learners of English of these influences is. The practical part is based on research in the form of a questionnaire which was distributed among English students of the Faculty of Education, Charles University in Prague and which consists of four exercises where various Romance specifics can be found. The research revealed that students do not have a particular cognizance of Romance influence but it showed that the longer the students study English, the fewer problems they have with the words coming from Romance languages. It also studied whether students who know the French or Latin language have an advantage when acquiring the English vocabulary. The result affirms that these people may profit from their knowledge when learning English expressions similar to the French ones but they should already be confident in the language, otherwise the superficial knowledge of it can...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHistorie anglické jazykacs_CZ
dc.subjectvýpůjčkacs_CZ
dc.subjectslovo přejatécs_CZ
dc.subjectlexikalizacecs_CZ
dc.subjectosvojování jazykacs_CZ
dc.subjectcizí (druhý) jazykcs_CZ
dc.subjectjazyková interferencecs_CZ
dc.subjectHistory of Englishen_US
dc.subjectborrowingen_US
dc.subjectloan worden_US
dc.subjectlexicalizationen_US
dc.subjectlanguage acquisitionen_US
dc.subjectsecond languageen_US
dc.subjectlanguage interferenceen_US
dc.titleRomance influence on English Wordstocken_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-02
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81263
dc.title.translatedRománské vlivy na anglickou slovní zásobucs_CZ
dc.contributor.refereeČervinková Poesová, Kristýna
dc.identifier.aleph001365929
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAnotační list Název bakalářské práce: Románské vlivy na anglickou slovní zásobu Klíčová slova: Historie anglické jazyka, výpůjčka, slovo přejaté, lexikalizace, osvojování jazyka, cizí (druhý) jazyk, jazyková interference. Abstrakt: Bakalářská práce Románské vlivy na anglickou slovní zásobu se zabývá dopady románských jazyků na angličtinu, které jsou nejvíce zřetelné v její slovní zásobě. Zároveň se snaží zjistit, jaké je povědomí studentů anglického jazyka o jejich vlivu. Praktická část práce je založena na výzkumu ve formě dotazníku, který byl rozdán studentům anglického jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Dotazník sestává ze čtyř cvičení zaměřených na různá specifika vlivu románských jazyků, která jsou viditelná v anglické slovní zásobě. Výzkum ukázal, že studenti nemají nikterak zvláštní povědomí o románském původu mnohých slov v angličtině, zato ale zjistil, že čím déle se studenti učí anglicky, tím méně potíží s těmito slovy mají. Dotazník dále zkoumal, zda studenti, kteří umí také francouzsky nebo latinsky mají nějakou výhodu při osvojování anglické slovní zásoby. Výsledky potvrdily, že takoví studenti mohou využívat svých znalostí ku prospěchu, nicméně by si již měli být ve francouzštině jistí, její povrchní znalost by totiž mohla vést spíše k problémům.cs_CZ
uk.abstract.enTitle of the bachelor thesis: Romance Influence on the English Wordstock Key words: History of English, borrowing, loan word, lexicalization, language acquisition, second language, language interference. Abstract The bachelor thesis Romance Influence on the English Wordstock is concerned with the Romance impacts on English, which is most noticeable in its wordstock, and simultaneously it tries to find out what the awareness of learners of English of these influences is. The practical part is based on research in the form of a questionnaire which was distributed among English students of the Faculty of Education, Charles University in Prague and which consists of four exercises where various Romance specifics can be found. The research revealed that students do not have a particular cognizance of Romance influence but it showed that the longer the students study English, the fewer problems they have with the words coming from Romance languages. It also studied whether students who know the French or Latin language have an advantage when acquiring the English vocabulary. The result affirms that these people may profit from their knowledge when learning English expressions similar to the French ones but they should already be confident in the language, otherwise the superficial knowledge of it can...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990013659290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV