Romance influence on English Wordstock
Románské vlivy na anglickou slovní zásobu
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38761Identifikátory
SIS: 81263
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Červinková Poesová, Kristýna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
2. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Historie anglické jazyka, výpůjčka, slovo přejaté, lexikalizace, osvojování jazyka, cizí (druhý) jazyk, jazyková interferenceKlíčová slova (anglicky)
History of English, borrowing, loan word, lexicalization, language acquisition, second language, language interferenceAnotační list Název bakalářské práce: Románské vlivy na anglickou slovní zásobu Klíčová slova: Historie anglické jazyka, výpůjčka, slovo přejaté, lexikalizace, osvojování jazyka, cizí (druhý) jazyk, jazyková interference. Abstrakt: Bakalářská práce Románské vlivy na anglickou slovní zásobu se zabývá dopady románských jazyků na angličtinu, které jsou nejvíce zřetelné v její slovní zásobě. Zároveň se snaží zjistit, jaké je povědomí studentů anglického jazyka o jejich vlivu. Praktická část práce je založena na výzkumu ve formě dotazníku, který byl rozdán studentům anglického jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Dotazník sestává ze čtyř cvičení zaměřených na různá specifika vlivu románských jazyků, která jsou viditelná v anglické slovní zásobě. Výzkum ukázal, že studenti nemají nikterak zvláštní povědomí o románském původu mnohých slov v angličtině, zato ale zjistil, že čím déle se studenti učí anglicky, tím méně potíží s těmito slovy mají. Dotazník dále zkoumal, zda studenti, kteří umí také francouzsky nebo latinsky mají nějakou výhodu při osvojování anglické slovní zásoby. Výsledky potvrdily, že takoví studenti mohou využívat svých znalostí ku prospěchu, nicméně by si již měli být ve francouzštině jistí, její povrchní znalost by totiž mohla vést spíše k problémům.
Title of the bachelor thesis: Romance Influence on the English Wordstock Key words: History of English, borrowing, loan word, lexicalization, language acquisition, second language, language interference. Abstract The bachelor thesis Romance Influence on the English Wordstock is concerned with the Romance impacts on English, which is most noticeable in its wordstock, and simultaneously it tries to find out what the awareness of learners of English of these influences is. The practical part is based on research in the form of a questionnaire which was distributed among English students of the Faculty of Education, Charles University in Prague and which consists of four exercises where various Romance specifics can be found. The research revealed that students do not have a particular cognizance of Romance influence but it showed that the longer the students study English, the fewer problems they have with the words coming from Romance languages. It also studied whether students who know the French or Latin language have an advantage when acquiring the English vocabulary. The result affirms that these people may profit from their knowledge when learning English expressions similar to the French ones but they should already be confident in the language, otherwise the superficial knowledge of it can...