Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály
Development of children's creativity for leisure activities with various materials
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38271Identifikátory
SIS: 95312
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Tvořivost, tvůrčí činnost, výtvarný kurz, zájmový kurz, první stupeň, málotřídní škola, výtvarné technikyKlíčová slova (anglicky)
Creativity, creativ work, art courses, hobby group, first grade, schools with small classes, art techniquesNÁZEV: Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály AUTOR: Petra Havířová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části této práce jsem se věnovala stručnému shrnutí nejznámějších vědeckých poznatků týkajících se obecného tématu tvořivosti a jejího dělení z různých úhlů pohledu. V praktické části jsem poté prováděla výzkum pomocí Torranceho testů tvořivosti, jehož cílem bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj tvořivosti u vybraného vzorku žáků prvního stupně základní školy, na který bylo po dobu čtyř měsíců cíleně působeno. Hypotéza viditelného posunu jen u vnímavějších žáků se nepotvrdila. Zlepšení výsledků testu bylo zjištěno u většiny žáků. To předčilo má očekávání. Cílené působení na žáky se tak ukázalo jako vhodný způsob rozvoje tvořivosti.
TITLE: Development of children's creativity for leisure activities with various materials AUTHOR: Petra Havířová DEPARTMENT: Department of School Education and Social SUPERVISOR: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRACT: In the theoretical part of this work I was paid the most concise summary of scientific findings on the general theme of creativity and its separation from various angles. In the practical part, I then conducted research with Torranceho creativity tests, which aimed to identify and record the progress and development of creativity in a selected sample of students in primary school, which has been for four months, targeted action. Hypothesis only visible shift in receptive students has not been confirmed. Better test results were found for most students. It surpassed my expectations. Targeted activities for pupils and proved to be a suitable way of developing creativity.