Antičtí bohové v dnešní reklamě
Ancient Gods in Today's Advertising
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37084Identifiers
Study Information System: 51704
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Skopek, Robert
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Czech Language Oriented at Education - History Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 1. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Antika, antická mytologie, jména bohů a hrdinů, názvy firem, názvy zbožíKeywords (English)
Antiquity, ancient mythology, names of gods and heroes, companies' titles, products' namesResumé Tato bakalářská práce se zabývá vlivem antické mytologie na reklamu, konkrétně použitím jmen významných postav v názvech firem a zboží. Porovnává informace získané z internetových domén, portálů a z vyjádření firem s odbornou literaturou, týkající se starověké řecko-římské mytologie. Jména bohů a hrdinů jsou s vnitřními souvislostmi používána častěji v jejich řecké podobě, než v římské, též jsou často psána bez interpunkce. Běžné je použití akronymů, které mají podobu konkrétního jména, avšak ne vždy se vztahem k dané mytologické látce. Názvy většiny společností opravdu mají dohledatelný vztah k bájím, a to v různém, v práci popsaném rozsahu. Nemalé zastoupení oslovených firem své jméno vybralo náhodně či kvůli jeho libozvučnosti. Výzkum vynesl na světlo množství vhodně použitelných jmen v souvislosti s různými obory podnikání, které doposud zcela využity nebyly, například jméno Herkulovo. Též byla objevena spojení, která nebyla autorům názvu známa, např. vztah Diany a ořechů a další. Přestože nebylo možné obsáhnout veškeré výskyty jmen ve zmiňovaných názvech, podává práce dostačující vhled do problematiky živosti řecko-římské kultury, v závislosti na dnešním trendu rušení výuky klasických jazyků, jíž se toto počínání silně dotýká. I za těchto okolností však zatím zůstávají rámcové příběhy antické...
This bachelor thesis deals with ancient mythology influence on advertising specifically with usage of remarkable characters' names in titles of companies and products. It compares information gathered from internet domains, portals and companies' representation with literature specialised in ancient Greco-Roman mythology. Names of the gods and heroes are more frequently used with inner context in their Greek form rather than in Roman form and they are often written with no punctuation. Very common is usage of acronyms which bear resemblance to specific names, however, without any closer relation to the given mythological theme. Most comapny titles really have relatively traceable relation to the ancient myths, which is described in this work. Many of those companies have chosen their names because of the euphonious effect they possess. The research brought to light many appropriately used names related to various fields of business that have not been thoroughly exploited before, eg. name of Hercules. Also, findings unknown to the authors were made revealing eg. relation between Diana and nuts etc. Although it was not possible to embrace presence of all the names in mentioned titles, this work provides adequate insight into the matter of ancient Greco-Roman culture and its topicality as it is related...