Zobrazit minimální záznam

Ancient Gods in Today's Advertising
dc.contributor.advisorKepartová, Jana
dc.creatorKohoutová, Alena
dc.date.accessioned2017-04-27T16:17:19Z
dc.date.available2017-04-27T16:17:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37084
dc.description.abstractResumé Tato bakalářská práce se zabývá vlivem antické mytologie na reklamu, konkrétně použitím jmen významných postav v názvech firem a zboží. Porovnává informace získané z internetových domén, portálů a z vyjádření firem s odbornou literaturou, týkající se starověké řecko-římské mytologie. Jména bohů a hrdinů jsou s vnitřními souvislostmi používána častěji v jejich řecké podobě, než v římské, též jsou často psána bez interpunkce. Běžné je použití akronymů, které mají podobu konkrétního jména, avšak ne vždy se vztahem k dané mytologické látce. Názvy většiny společností opravdu mají dohledatelný vztah k bájím, a to v různém, v práci popsaném rozsahu. Nemalé zastoupení oslovených firem své jméno vybralo náhodně či kvůli jeho libozvučnosti. Výzkum vynesl na světlo množství vhodně použitelných jmen v souvislosti s různými obory podnikání, které doposud zcela využity nebyly, například jméno Herkulovo. Též byla objevena spojení, která nebyla autorům názvu známa, např. vztah Diany a ořechů a další. Přestože nebylo možné obsáhnout veškeré výskyty jmen ve zmiňovaných názvech, podává práce dostačující vhled do problematiky živosti řecko-římské kultury, v závislosti na dnešním trendu rušení výuky klasických jazyků, jíž se toto počínání silně dotýká. I za těchto okolností však zatím zůstávají rámcové příběhy antické...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with ancient mythology influence on advertising specifically with usage of remarkable characters' names in titles of companies and products. It compares information gathered from internet domains, portals and companies' representation with literature specialised in ancient Greco-Roman mythology. Names of the gods and heroes are more frequently used with inner context in their Greek form rather than in Roman form and they are often written with no punctuation. Very common is usage of acronyms which bear resemblance to specific names, however, without any closer relation to the given mythological theme. Most comapny titles really have relatively traceable relation to the ancient myths, which is described in this work. Many of those companies have chosen their names because of the euphonious effect they possess. The research brought to light many appropriately used names related to various fields of business that have not been thoroughly exploited before, eg. name of Hercules. Also, findings unknown to the authors were made revealing eg. relation between Diana and nuts etc. Although it was not possible to embrace presence of all the names in mentioned titles, this work provides adequate insight into the matter of ancient Greco-Roman culture and its topicality as it is related...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAntikacs_CZ
dc.subjectantická mytologiecs_CZ
dc.subjectjména bohů a hrdinůcs_CZ
dc.subjectnázvy firemcs_CZ
dc.subjectnázvy zbožícs_CZ
dc.subjectAntiquityen_US
dc.subjectancient mythologyen_US
dc.subjectnames of gods and heroesen_US
dc.subjectcompanies' titlesen_US
dc.subjectproducts' namesen_US
dc.titleAntičtí bohové v dnešní reklaměcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-11
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51704
dc.title.translatedAncient Gods in Today's Advertisingen_US
dc.contributor.refereeSkopek, Robert
dc.identifier.aleph001283542
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - History Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - History Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csResumé Tato bakalářská práce se zabývá vlivem antické mytologie na reklamu, konkrétně použitím jmen významných postav v názvech firem a zboží. Porovnává informace získané z internetových domén, portálů a z vyjádření firem s odbornou literaturou, týkající se starověké řecko-římské mytologie. Jména bohů a hrdinů jsou s vnitřními souvislostmi používána častěji v jejich řecké podobě, než v římské, též jsou často psána bez interpunkce. Běžné je použití akronymů, které mají podobu konkrétního jména, avšak ne vždy se vztahem k dané mytologické látce. Názvy většiny společností opravdu mají dohledatelný vztah k bájím, a to v různém, v práci popsaném rozsahu. Nemalé zastoupení oslovených firem své jméno vybralo náhodně či kvůli jeho libozvučnosti. Výzkum vynesl na světlo množství vhodně použitelných jmen v souvislosti s různými obory podnikání, které doposud zcela využity nebyly, například jméno Herkulovo. Též byla objevena spojení, která nebyla autorům názvu známa, např. vztah Diany a ořechů a další. Přestože nebylo možné obsáhnout veškeré výskyty jmen ve zmiňovaných názvech, podává práce dostačující vhled do problematiky živosti řecko-římské kultury, v závislosti na dnešním trendu rušení výuky klasických jazyků, jíž se toto počínání silně dotýká. I za těchto okolností však zatím zůstávají rámcové příběhy antické...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with ancient mythology influence on advertising specifically with usage of remarkable characters' names in titles of companies and products. It compares information gathered from internet domains, portals and companies' representation with literature specialised in ancient Greco-Roman mythology. Names of the gods and heroes are more frequently used with inner context in their Greek form rather than in Roman form and they are often written with no punctuation. Very common is usage of acronyms which bear resemblance to specific names, however, without any closer relation to the given mythological theme. Most comapny titles really have relatively traceable relation to the ancient myths, which is described in this work. Many of those companies have chosen their names because of the euphonious effect they possess. The research brought to light many appropriately used names related to various fields of business that have not been thoroughly exploited before, eg. name of Hercules. Also, findings unknown to the authors were made revealing eg. relation between Diana and nuts etc. Although it was not possible to embrace presence of all the names in mentioned titles, this work provides adequate insight into the matter of ancient Greco-Roman culture and its topicality as it is related...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.identifier.lisID990012835420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV