Hra jako výchovný prostředek v zájmovém vzdělávání
Game as an ed educational tool in an interest education
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36355Collections
- Kvalifikační práce [14440]
Author
Advisor
Referee
Hanková, Zdeňka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
hra, zájmové vzdělávání, mladší školní věk, školní družina, osobnost vychovatele, problémové chování
Keywords (English)
game, leisure education, primary school, school club, teacher's personality, behavior problem
Bakalářská práce se zabývá působením hry na osobnost dítěte v mladším školním věku v době zájmového vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na vliv hry při činnosti s dětmi s problémovým chováním. Cílem práce je, ověřit do jaké míry záměrně zvolená a pedagogicky vedená didaktická hra, dokáže omezit vznik problémů, které při začleňování těchto dětí do kolektivu nastávají a zda se pomocí hry dají zmírnit projevy chování určitého handicapu. Pomocí her si vyzkoušet možnosti začlenění těchto dětí do kolektivu běžné populace s využitím vhodně zvolených her odpovídajících věku dítěte.
The bachelor thesis deals with an influence of a game on a personality of a child in a younger pupilage while wrapped up in an interest education, especially enfluence of the game during activities with troubled children with special needs. The goal of thesis is to examine to what extend intentionaly pedagogically lead didacticly selected game can prevent problems that occur in integrating these children into the collective and also can be reduce with the game prove behavior their practicular handicap. It explores different posibilities of integration of the childrens in to our society by choice of sutable games, corresponding with the children age.