Žijí v nás: ikonografické a ikonologické aspekty některých témat současné vizuální kultury
Imagines in your Mind: iconographic and iconologic aspects of some themes of contemporary visual culture
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36311Identifikátory
SIS: 90688
Kolekce
- Kvalifikační práce [18629]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Arbanová, Linda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
15. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vizuální kultura, obrazy, reklama, percepce, prekoncepty, mýtus, křesťanská kultura Bible, ráj, hřích, ikonologie, kontext, terénní sonda, průzkum, empirický divák, edukce, kostel, Adriena Šimotová, prostrace, reklamní letákKlíčová slova (anglicky)
visual culture, pictures, advertising, perception, preconception, myth, christian culture, christian Bible, paradise, sin, iconography, iconology, contect, probe, research, empirical viewer, education, church, Adriena Simotova, prostration, advertising leZávěrečná práce bakalářského studia s názvem Žijí v nás se zabývá ikonografickými a ikonologickými aspekty některých témat současné vizuální kultury. Zaměřuje se na oblast reklamní tvorby, kterou mapuje z hlediska vývoje a jejích prostředků, jimiž na recipienty působí. Toho se snaží dosáhnout prostřednictvím terénního průzkumu a jeho následnou analýzou. Práce se pokouší odpovědět na otázku, zda je reklama, kterou jsme obklopeni, spjata s prekoncepty křesťanské kultury, a to prostřednictvím dotazníků. Edukační složka práce je zastoupena doprovodným programem k instalaci díla Adrieny Šimotové. Výtvarné uplatnění tématu spočívá v přímém provázání fenoménu reklamy. Výstupem je reklama na křesťanství, při jejíž tvorbě jsem vycházela z výsledků dotazníků. Ty nastínily představu ráje "dnešního člověka", což se stalo motivem zhotoveného reklamního letáku.
The final work of the Bachelor degree titled Living in us deals with iconographic and iconological aspects of certain themes of contemporary visual culture. It focuses on Advertising which maps from the point of view of development and its facilities whilst ignoring the effects on the recipient. Terrain research endeavours to reach this via its eventual analysis. The work attempts to answer via questionnaire the question whether the adversing which we are surrounded by is linked to preconceptions of christian culture. The educational file of work is represented by an accompanying installation program of works by Adriena Simotova. The artistically applied theme rellies on the direct coherent phenomenon of 30 Advertising. The result is an advert on Christianity which I created in accordance with the results of the questionairre. These outlined ' today's person's' idea of paradise which became the motive for a completed advertising leaflet.