Postoje k pohybovým aktivitám u žáků mladšího školního věku
Attitude toward physical activity in children of age 8 - 10 years
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36249Identifikátory
SIS: 100171
Katalog UK: 990013588170106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jebavý, Radim
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Atletika
Datum obhajoby
6. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
pohybová aktivita, postoj, děti mladšího školního věkuKlíčová slova (anglicky)
physical activities, attitudes, children at school agePOSTOJE K POHYBOVÝM AKTIVITÁM U DĚTÍ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění postojů k pohybovým aktivitám u žáků mladšího školního věku pomocí dotazníku CATPA/Grade Year 3 (Schutz et al. 1985) v záměrně vybraných školách ve školním roce 2008/2009 a následná komparace s výsledky Málkové z roku 2002. Metody: V našem empirickém výzkumu jsme použili k získání dat metodu dotazníku. Jednalo se o specializovaný dotazník pro děti mladšího školního věku známý pod názvem CATPA GRADE / YEAR 3 (Schutz et al. 1985). Uvedený dotazník postihuje šest dimenzí postojů (sociální cítění, zdraví, nebezpečí, sociální prožívání, estetično a radost z pohybu). Pro správné vyplnění dotazníku byl vytvořen manuál pro učitele, popřípadě ostatní examinátory, kteří byli tak připraveni zodpovídat případné dotazy žáků. Výzkum byl realizován ve třetích a čtvrtých třídách záměrně vybraných ZŠ (jedna mimopražská a jedna pražská základní škola). Výzkum byl jednostupňový a navazoval na deskriptivní výzkum Kaplana (2001). Výsledky: Ze sledovaných průměrných hodnot šesti proměnných jsme zjistili zvýšenou hodnotu u dimenze X5 - estetično u dívek. U chlapců jsme naopak naměřili zvýšenou hodnotu u dimenze X3 - nebezpečí. Domníváme se, že je to způsobeno počátečním uvědomění si ženské a mužské identity. Při...
ATTITUDE TOWARD PHYSICAL ACTIVITY IN CHILDREN OF AGE 8-10 YEARS Objectives: The main objective of this work is to identify attitudes towards physical activities for school children using a questionnaire CATP / Grade Year 3 (Schutz et al. 1985) in deliberately selected schools in 2008/2009 and subsequent comparison with results Málková in 2002. Methods: In our empirical study we used the method to get data questionnaire. It is a specialized questionnaire for primary school children known CATP GRADE / YEAR 3 (Schutz et al.1985). The questionnaire affects six dimensions of attitudes (social sensitivity, health hazards, social experience, aesthetic and pleasure of movement). For proper completion of the questionnaire was a manual for teachers or other examiners who are prepared to answering any questions students. Research was conducted in the third and fourth classes intentionally selected school (one village and a Prague Elementary School). The research was a one- stage and continued the descriptive research of Kaplan (2001). Results: The observed average values of six variables, we found higher value for X5dimensions - aesthetic in girls. For boys the contrary, we increased the value obtained is the dimension X3 - danger. We believe that this is due to the initial awareness of female and male...
