Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací
Modified games -integrative factor mentally affected.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36182Identifiers
Study Information System: 107915
CU Caralogue: 990013580070106986
Collections
- Kvalifikační práce [9140]
Author
Advisor
Referee
Tůma, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical and Occupational Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
speciální potřeby, postižení, začlenění, inkluze, pohybové aktivity, herní aktivityKeywords (English)
Special needs, disability, integration, inclusion, kinetic activity, gaming activityNázev: Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací Cíle práce: Prostřednictvím realizovaného programu modifikovaných sportovních her umožnit osobám s mentálním postižením dosažení nejvyšší míry seberealizace, uspokojování základních lidských potřeb (biologických, sociálních i růstových) a smysluplné začlenění do společnosti Metoda: Empirický výzkum s využitím metody strukturovaného rozhovoru, přímého evidovaného pozorování a kazuistiky - aplikace modifikovaných sportovních her na vybraný soubor mentálně postižených chlapců v rámci kroužku sportovních her společně s žáky běžné školy. Výsledky: Závěry práce potvrzují předpokládaný přínos herních a pohybových aktivit jako vhodného prostředku pro integraci mentálně postižených a podporu jejich aktivní role ve společnosti Klíčová slova: speciální potřeby, postižení, začlenění, inkluze, pohybové aktivity, herní aktivity
Title: Modified games -integrative factor mentally affected. Goal of thesis: To enable to persons with mental infliction of achievement maximum self- realization, satiation of the basic human needs (biological, social and vegetative) and purposeful incorporation to the society. Method: The empirical research - the application of sport kinetic games with choice set of mentally affected boys in terms club of sport games together with pupils common school. Outcomes: My conclusions of this work confirm supposed contribution of play and games activities like the effective tool for an integration of mentally affected pupils Key words: Special needs, disability, integration, inclusion, kinetic activity, gaming activity.