Asistent v podpoře vysokoškolského studia studentů s postižením
Assisting Charles University Students with Special needs
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35970Identifiers
Study Information System: 107669
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Hájková, Vanda
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Asistent při studiu, vysokoškolský student s postižením, systém podpory na Univerzitě Karlově, Projektová kancelář, Vztah mezi asistentem a uživatelem služby, Školení, MotivaceKeywords (English)
Student assistance, students with special needs, Charles University programUniverzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra Speciální pedagogiky Asistent v podpoře vysokoškolského studia studentů s postižením - Projekt Asistence při studiu na Univerzitě Karlově v Praze Bc. Aneta Marková Vedoucí práce: Doc. PhDr. Iva Strnadová, PhD. Anotace Tato práce si klade za cíl analyzovat službu Asistence při studiu ze všech pohledů účastníků, kteří se na službě podílejí. Pomocí rozhovorů s pracovníky Univerzity Karlovy, kteří zastupují tuto podporu v rámci Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami, s uživateli služby, ale zejména se samotnými "vykonavateli" služby neboli asistenty, zachycuje jednotlivé úspěchy a problematické body služby a přikládá návrhy na způsob řešení možných problémů. Práce vychází z poznatků dotazníkového šetření a z analýzy rozhovorů, kterých se účastnilo celkem 33 asistentů a 10 uživatelů služby. Klíčová slova: Asistent při studiu, vysokoškolský student s postižením, systém podpory na Univerzitě Karlově, Projektová kancelář, Vztah mezi asistentem a uživatelem služby, Školení, Motivace Shrnutí Předkládaná diplomová práce prezentuje výsledky výzkumného šetření služby Asistence při studiu z pohledu všech jejích účastníků. Za pomoci dotazníkového šetření a analýzy rozhovorů s asistenty a uživateli služby metodou Zakotvené teorie vytváří obraz fungování...
Charles University in Prague Faculty of Education Department of Special Pedagogy ASSISTING CHARLES UNIVERSITY STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS Aneta Marková Supervisor: Doc. PhDr. Iva Strnadová, PhD. Annotation The thesis aims at analyzing the service of Assisting Charles University Students with Special Needs from the point of view of all the parties concerned. It exploers both weaknesses and strenghts of the service by means of analyzing interviews with Charles University members of staff, who represent the service in the Office for Students with Special Needs, with users of the service, and particularly with its "providers" or assistants themselves. Proposals to solve possible problems are included. The thesis is based on the results of a questionaire and an analysis of interviews with 33 assistants and 10 users of the service. Key words: Student assistance, students with special needs, Charles University program Resume The thesis presents the results of a research into the service of Assisting Charles University Students with Special Needs from the point of view of all the parties concerned. It reconstructs an image of the functioning of the service as it is conceived by individuals by means of a questionare and an analysis of interviews with assistants as well as users of the service. The service is based...