Postavení učitele ve společnosti (mezinárodní srovnání)
Status of Teacher (international comparison)
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35865Identifiers
Study Information System: 107817
CU Caralogue: 990013627670106986
Collections
- Kvalifikační práce [19976]
Author
Advisor
Referee
Tichá, Milena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Diplomová práce "Postavení učitele ve společnosti (mezinárodní srovnání)" porovnává a analyzuje postavení učitele ve společnosti u nás a ve vybraných zemích. V první části se práce zaměřuje na historický vývoj učitelské profese v ČR. Další část identifikuje charakteristiku učitelského povolání. Třetí kapitola srovnává pracovní podmínky českých pedagogů v mezinárodním srovnání s využitím statistických dat. Problémy učitelského povolání jsou popsány v závěrečné části práce.
The diploma thesis "Social status of a teacher (international comparison)" analyzes and compares the social status of a teacher in the Czech Republic with chosen European countries. The first part is focused on historical development of teachers' profession in the Czech Republic. Next part identifies characteristics of teachers' occupation. The third chapter compares working conditions of Czech teachers in the international comparison with use of statistical data. Problems of teachers' occupation are described in the last part of the thesis.