Postavení učitele ve společnosti (mezinárodní srovnání)
Status of Teacher (international comparison)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35865Identifikátory
SIS: 107817
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tichá, Milena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
23. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce "Postavení učitele ve společnosti (mezinárodní srovnání)" porovnává a analyzuje postavení učitele ve společnosti u nás a ve vybraných zemích. V první části se práce zaměřuje na historický vývoj učitelské profese v ČR. Další část identifikuje charakteristiku učitelského povolání. Třetí kapitola srovnává pracovní podmínky českých pedagogů v mezinárodním srovnání s využitím statistických dat. Problémy učitelského povolání jsou popsány v závěrečné části práce.
The diploma thesis "Social status of a teacher (international comparison)" analyzes and compares the social status of a teacher in the Czech Republic with chosen European countries. The first part is focused on historical development of teachers' profession in the Czech Republic. Next part identifies characteristics of teachers' occupation. The third chapter compares working conditions of Czech teachers in the international comparison with use of statistical data. Problems of teachers' occupation are described in the last part of the thesis.