Kniha a ostatní média v mateřské škole
Books and other media in Pre-schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35859Identifiers
Study Information System: 100224
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Hník, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
kniha, média, dítě předškolního věku, medializované dětství, dítě a počítač, mateřská školaKeywords (English)
the book, the media, the pre-school age, the childhood influenced by the media, the child and computer, the nursery schoolTato diplomová práce pojednává o knize jako médiu a jejím srovnání s ostatními dostupnými médii v mateřských školách v České republice. V první části práce jsou definována média a kniha ve vztahu k dítěti předškolního věku. Následně na tuto teoretickou část navazují výzkumná šetření prováděná v mateřských školách, která jsou zaměřena na názory učitelek mateřských škol, rodičů a dětí. V závěrečné části je popsán projekt, jak se dá kniha využít při práci v mateřské škole.
This thesis deals with the book as a medium and its comparison with other media available in the nursery schools in the Czech Republic. There is a definition of the media and the book in relation to a child of the pre-school age in the first part. This theoretical part is followed by an investigative survey carried out in nursery schools, which is focused on the views of teachers in nursery schools, parents and children as well. The final section depicts the project how the book can be used during the educational process in a nursery school.