Specifika tělesné výchovy a sportu sluchově oslabených na střední škole
Specifics of physical education and sports of students with hearing impairment in high school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35714Identifikátory
SIS: 100212
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabinec, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - technická a informační výchova - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
1. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sluchově oslabení, sluchově postižení, komunikace, motorické schopnosti, koordinační a balanční schopnosti, sport, sluchadla, kochleární implantátKlíčová slova (anglicky)
weakened persons, hearing impairement, communication, locomotive abilities, coordination and balance skills, sport, hearing aids, cochlear implantVe své diplomové práci se zabývám problematikou sluchově oslabených v tělesné výchově a sportu. Protože jsem sám také sluchově oslabený, vycházím tak i z vlastních zkušeností. Po shromáždění a vyhledání informací k danému tématu jsem teoretickou část rozdělil na šest hlavních kapitol. V první kapitole je popsána základní problematika sluchu, sluchového oslabení a charakteristika sluchových vad. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na kompenzační pomůcky pro osoby se sluchovým oslabením. Třetí kapitola je věnována vzdělávání a komunikaci sluchově oslabených. Čtvrtá kapitola teoretické části je věnována omezením a možnostem sluchově oslabených ve sportu. Další kapitola je věnována tělesné výchově a sportu u osob sluchově oslabených. Poslední kapitolou jsou motorické schopnosti. Praktická část je tvořena vlastním výzkumem rovnováhy sluchově oslabených v porovnání se zdravými jedinci. Vytvořil jsem hypotézu a výsledky testování ji buď podpoří nebo vyvrátí. Důležitou součástí mé diplomové práce je také vyhodnocení dotazníkového šetření a fyzických testů včetně grafického znázornění. Tato část obsahuje i další doplňkové přílohy potřebné k rozšíření přehledu o problematice. Klíčová slova sluchově oslabení, sluchově postižení, komunikace, motorické schopnosti, koordinační a balanční schopnosti,...
My thesis focuses on the problem on person with hearing impaiment in physical training and sport. My research is based on own experience as I am a hearing impaired pesrosn myself. After having collected the all the necesery data, the theorectical part was dividend into six charter. The first chapter focuses on hearing itself hearing impairment and hearing dysfunctions. The second chapter focuses on the issue of hearing aids. The third chapter is devoted to education and communication of people with hearing impairment. In the fourth and fifth chapter, sports opportunites and limitations of aurally weakened persons are analyzed. Last chapter is devoted to motor skills. The balance between healty persons and those with hearing impariment is described in the practical part of the thesis. A hypothesis is suggqsted and research results will either support or oppose it. The essential part odt the part the thesis consists in the results of a questionnaire and physical test applied and also graph processing. The thesis work includes additional affachments which are essential for further understanding. Keywords weakened persons, hearing impared, communication, locomotive abilities, coordination and balance skills, sport, hearing aids, cochlear implant