Music as an Effective Means in Teaching English Pronunciation
Hudba jako efektivní metodický prostředek ve výuce anglické výslovosti
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34301Identifikátory
SIS: 82301
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Bohuslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
21. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Záměrem této diplomové práce je poukázat na prospěšný účinek hudby při výuce anglické výslovnosti. Teoretická část popisuje, jak hudba pozitivně ovlivňuje proces učení a také pomáhá vytvářet efektivní prostředí pro vyučování. Práce se dále zaměřuje na motivující vliv hudby a na její schopnost zvýšit zájem studentů při výuce. Praktická část seznamuje čtenáře s konkrétními příklady metod používaných v hodinách zpěvu na základní umělecké škole se zaměřením na vybrané rysy anglické výslovnosti. Klíčová slova: hudba, výslovnost, zpěv, píseň
The aim of this thesis is to point out the beneficial effect music has on learning English pronunciation. The theoretical part describes how music can positively influence the process of learning and helps to create an effective educational environment. This work further focuses on the motivational effect of music and on its ability to increase student interest. The practical part provides the reader with concrete examples of the methodology used in singing classes at the basic art schools with focus on selected features of English pronunciation. Key words: music, pronunciation, singing, song