Tělesná výchova pro předškolní děti s poruchou autistického spektra
Physical education for pre-school children with autism spectrum disorder
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33770Identifikátory
SIS: 36532
Kolekce
- Kvalifikační práce [8829]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Prokešová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
učitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografie
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
21. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
2 Abstrakt Název práce: Tělesná výchova pro předškolní děti s poruchou autistického spektra Cíl práce: Cílem mé diplomové práce bylo sestavit metodickou příručku pro učitele a cvičitele volnočasových aktivit pro předškolní děti s PAS. Dále bylo cílem mé práce zjistit, zda může kroužek pohybové výchovy přispět k zvýšení samostatnosti dětí při provádění pohybových dovedností, zda může pozitivně ovlivnit pracovní chování dětí a může přispět ke snížení problémového chování. Metoda: Jako hlavní kvalitativní metodu jsem použila metodu zúčastněného pozorování, dále neformální rozhovory. Data byla vyhodnocena jednoduchou analýzou a statistickou metodou četností. Výsledky: Výsledkem mé práce je metodická příručka pro učitele a cvičitele volnočasových aktivit pro předškolní děti s PAS, dále jsem zjistila, že kroužek vede ke zvýšení samostatnosti dětí při provádění pohybových dovedností, má pozitivní vliv na pracovní chování dětí a vede ke snížení chování problémového. Klíčová slova: Porucha autistického spektra, tělesná výchova, strukturované učení, strukturované pohybové aktivity, dítě předškolního věku, volnočasové aktivity
3 Abstract Theme of thesis: Physical education for pre-school children with autism spectrum disorder Objectives of thesis: The aimt of my thesis was to prepare a methodical guide for teachers and trainers of free time activities for pre- school children with ASD, then to identify, if the bee can contribute to improve the children self-reliance during practice of their motorical skills, if it can have a positive effect on the behaviour of children during work and whether it can help reducing problematic behaviour. Method: The main metod used in the qualitative part of my research was observation participation method, the other informal interview. The data was evaluated using simple analysis and statistical method of frequencies. Results and conclusions: The objective of my thesis is to prepare a methodical guide for teachers and trainers of free time activities dealing with pre-school children with ASD. I found outied, that participation in a bee can contribute to improve the children's self-reliance during practice of their motorical skills, it also positively affected the behaviour of children during work and it helped to reduce problematic behaviour. Key words: Autistic spectrum disorder, physical education, structured teaching, structured movement activity, pre-school children, free time activity