dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Podoláková, Miroslava | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T02:02:55Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T02:02:55Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/33697 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Odraz pojetí výchovy dítěte v literatuře" se zabývá pojetím dětství a tím, jaký smysl toto období v lidském životě má. Hlavní důraz je kladen na současné pojetí dětství, jenž vychází z koncepce Zdeňka Heluse. Dále je zde nastíněno historické pojetí dětství, zaznamenány jsou především změny přístupu ve výchově od minulosti po současnost. Zobrazení dětství v odborné literatuře je konfrontováno s tím, jak je dětství zobrazeno v literatuře krásné. Klíčová slova: Dětství; pojetí dítěte; současnost versus minulost; vývoj; osobnost; literatura; zobrazení | cs_CZ |
dc.description.abstract | This paper, entitled: "Perceptions of childhood reflected in literature" focuses on the perception of childhood, and the importance, and role, of this period in relation to the entirety of a human lifetime. It focuses on the current perception of childhood, built upon the works of Zdeněk Helus, taking into account the historical perceptions of childhood and its subsequent evolution from past to present. It explores and compares themes of childhood between expert literature and works of fiction. Key words: Childhood; perception of childhood; past versus present; personality; development; literature; reflection | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Odraz pojetí výchovy dítěte v literatuře | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-01-11 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 98839 | |
dc.title.translated | Perceptions of childhood reflected in literature | en_US |
dc.contributor.referee | Marušák, Radek | |
dc.identifier.aleph | 001289039 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Odraz pojetí výchovy dítěte v literatuře" se zabývá pojetím dětství a tím, jaký smysl toto období v lidském životě má. Hlavní důraz je kladen na současné pojetí dětství, jenž vychází z koncepce Zdeňka Heluse. Dále je zde nastíněno historické pojetí dětství, zaznamenány jsou především změny přístupu ve výchově od minulosti po současnost. Zobrazení dětství v odborné literatuře je konfrontováno s tím, jak je dětství zobrazeno v literatuře krásné. Klíčová slova: Dětství; pojetí dítěte; současnost versus minulost; vývoj; osobnost; literatura; zobrazení | cs_CZ |
uk.abstract.en | This paper, entitled: "Perceptions of childhood reflected in literature" focuses on the perception of childhood, and the importance, and role, of this period in relation to the entirety of a human lifetime. It focuses on the current perception of childhood, built upon the works of Zdeněk Helus, taking into account the historical perceptions of childhood and its subsequent evolution from past to present. It explores and compares themes of childhood between expert literature and works of fiction. Key words: Childhood; perception of childhood; past versus present; personality; development; literature; reflection | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012890390106986 | |