Zobrazit minimální záznam

Perceptions of childhood reflected in literature
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorPodoláková, Miroslava
dc.date.accessioned2017-04-27T02:02:55Z
dc.date.available2017-04-27T02:02:55Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33697
dc.description.abstractDiplomová práce "Odraz pojetí výchovy dítěte v literatuře" se zabývá pojetím dětství a tím, jaký smysl toto období v lidském životě má. Hlavní důraz je kladen na současné pojetí dětství, jenž vychází z koncepce Zdeňka Heluse. Dále je zde nastíněno historické pojetí dětství, zaznamenány jsou především změny přístupu ve výchově od minulosti po současnost. Zobrazení dětství v odborné literatuře je konfrontováno s tím, jak je dětství zobrazeno v literatuře krásné. Klíčová slova: Dětství; pojetí dítěte; současnost versus minulost; vývoj; osobnost; literatura; zobrazenícs_CZ
dc.description.abstractThis paper, entitled: "Perceptions of childhood reflected in literature" focuses on the perception of childhood, and the importance, and role, of this period in relation to the entirety of a human lifetime. It focuses on the current perception of childhood, built upon the works of Zdeněk Helus, taking into account the historical perceptions of childhood and its subsequent evolution from past to present. It explores and compares themes of childhood between expert literature and works of fiction. Key words: Childhood; perception of childhood; past versus present; personality; development; literature; reflectionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleOdraz pojetí výchovy dítěte v literatuřecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-11
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98839
dc.title.translatedPerceptions of childhood reflected in literatureen_US
dc.contributor.refereeMarušák, Radek
dc.identifier.aleph001289039
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Odraz pojetí výchovy dítěte v literatuře" se zabývá pojetím dětství a tím, jaký smysl toto období v lidském životě má. Hlavní důraz je kladen na současné pojetí dětství, jenž vychází z koncepce Zdeňka Heluse. Dále je zde nastíněno historické pojetí dětství, zaznamenány jsou především změny přístupu ve výchově od minulosti po současnost. Zobrazení dětství v odborné literatuře je konfrontováno s tím, jak je dětství zobrazeno v literatuře krásné. Klíčová slova: Dětství; pojetí dítěte; současnost versus minulost; vývoj; osobnost; literatura; zobrazenícs_CZ
uk.abstract.enThis paper, entitled: "Perceptions of childhood reflected in literature" focuses on the perception of childhood, and the importance, and role, of this period in relation to the entirety of a human lifetime. It focuses on the current perception of childhood, built upon the works of Zdeněk Helus, taking into account the historical perceptions of childhood and its subsequent evolution from past to present. It explores and compares themes of childhood between expert literature and works of fiction. Key words: Childhood; perception of childhood; past versus present; personality; development; literature; reflectionen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012890390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV