Les semi-consonnes françaises dans la perceptions et dans la production des apprenants tcheques
Approximants in a perception and production of Czech students
Polokonsonanty ve vnímání a v produkci a tvorbě českých studentů.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33014Identifikátory
SIS: 78666
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bořek - Dohalská, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
19. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
polokonsonanty, didaktika, nahrávkyKlíčová slova (anglicky)
approximants, didactics, recordingsNázev práce: Polokonsonanty ve vnímání a v produkci a tvorbě českých studentů Abstrakt: V této práci se zabýváme charakterem tří francouzských polosouhlásek [j] - [] - [w]. Analyzujeme je z pohledu historického, artikulačního a akustického. Shrnujeme problematiku a vývoj terminologie. Srovnáváme jejich výskyt ve francouzském jazyce s češtinou. V experimentální části se zabýváme tím, jak jsou vnímány a vyslovovány českými studenty. K tomuto používáme analýzu formulářů a též analýzu nahrávek. Identifikujeme specifické chyby, hledáme důvody jejich vzniku a následně navrhujeme řešení, jak jim předcházet, případně je opravit. Předkládáme ucelený systém aktivit a metod ve fázi receptivního a aktivního osvojení.
Title: Approximants in a perception and production of Czech students Abstract: This work investigates the characteristics of three French approximants [j] - [] - [w]. First, they are analysed by historical, articulatory, and accoustic points of view. There is a brief summary of the problems and development of the terminology. We compare their appearance in French with their appearance in Czech. In the experimental part, there are studies of perception and of production by Czech students. We use an analysis of forms and of recordings in which we identify specific mistakes. Then, we look for the reasons for these mistakes in order to propose some solutions and ways to prevent them and, eventual-ly, check them. This thesis set up a compact system of activities and methods in receptive appropriation and active appropriation.