Filosofie Sørena Kierkegaarda a její využití ve výuce filosofie na středních školách
Philosophy of Søren Kierkegaard and Its Use in High School Education in Philosophy
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/32634/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32634Identifikátory
SIS: 97253
Kolekce
- Kvalifikační práce [18628]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hauser, Michael
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
17. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
filosofie, etika, víra, Kierkegaard, Hegel, Sokrates, Rádl, Abraham, střední škola, výuka filosofieKlíčová slova (anglicky)
philosophy, ethics, religion, Kierkegaard, Hegel, Sokrates, Rádl, Abraham, high school, teaching philosophyTato diplomová práce se zabývá filosofií Sørena Kierkegaarda z pohledu budoucí učitelky. První část práce podává teoretický přehled základních myšlenek dánského filosofa, založený na komparaci s dalšími významnými filosofy. Druhá část pak nabízí rozbor možného využití Kierkegaardovy filosofie při výuce na středních školách. V této části jsou přesně vymezeny výukové cíle pokrývající klíčové kompetence stanovené v Rámcově vzdělávacím programu pro gymnázia a konkrétní postupy v hodinách, které umožňují jejich dosažení.
This graduation theses deals with the philosophy of Søren Kierkegaard from the point of view of fututre teacher. The first part of the theses offers theoretical overview of basic thoughts of the Danish philosopher based on comparison with other philosophers. The other part analyses the possibilities of usage Kierkegaard's philosophy in teaching philosophy at high schools. The educational aims and the lessons' procedures are being described in this section.