Nadané dítě v předškolním věku
Gifted child in a pre-school age
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32619Identifiers
Study Information System: 95691
Collections
- Kvalifikační práce [19299]
Author
Advisor
Referee
Koťátková, Soňa
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 1. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
nadání, nadané dítě, intelektové nadání, předškolní věk, identifikaceKeywords (English)
talent, gifted child, intellectually gifted children, pre-school age, identifikationDiplomová práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce bylo vytvoření uceleného vhledu do problematiky nadaného dítěte popisem jeho charakteristik, možnostmi identifikace a následné podpory a rozvoje nadání. Cílem praktické části práce bylo zjištění postoje učitelek mateřských škol k problematice nadání a také ilustrace projevů konkrétního intelektově nadaného dítěte využitím případové studie.
This Master degree dissertation focuses on issue of gifted pre-school children. The text is dividend into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, a complex general introduction into the gifted children field is presented; characteristics of such children, possibilities of their identification, and the following support and development of their talent is discussed. As for the goal of the second part, it is to find out an approach of the kindergarten teachers to gifted children. The work presents a case study of the attitude and behavior of a particular gifted child.