Socializační procesy v průběhu adaptace dítěte v mateřské škole
Socializing processes during the child's adaptation in the kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32578Identifikátory
SIS: 94761
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
7. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mateřská škola, adaptace, adaptační program, socializace osobnosti, sociabilita, sociální učení, fáze socializace, vnitřní faktory ovlivňující socializaci, vnější faktory ovlivňující socializaci, výchova v rodině, socializační procesy, homogenní dětská skKlíčová slova (anglicky)
kindergarten, adaptation, adaptation programme, personality socialization, sociability, social learning, period of socialization, external factors affecting socialization, internal factors affecting socialization, family upbringing, socializing processesDiplomová práce se zabývá socializačními procesy dítěte předškolního věku a to v období okolo třetího roku. První, teoretická část se zabývá socializací osobnosti globálně a vyzdvihuje význam socializace pro zdravý psychický vývoj jedince a důležitost znalosti otázky socializace pro pedagogickou praxi. Tyto poznatky dále rozvádí v kontextu na situaci, kdy dítě vstupuje do mateřské školy a pozvolna se odpoutává od rodiny a tím se dostává do nové vztahové roviny mimo rodinný kruh. Socializaci v prostředí mateřské školy ovlivňuje mnoho vnitřních a vnějších faktorů. Na těchto faktorech záleží, zda se dítě, přicházející do nového prostředí, začlení bez jakýchkoli potíží. Pokud se potíže při začleňování do nového prostředí vyskytnou, ovlivňují tyto faktory rovněž dobu, jak dlouho tyto potíže přetrvají a jakým způsobem se s nimi dítě vypořádá. Vstup do mateřské školy může usnadnit Adaptační program pro rodiče s dětmi. Prostřednictvím tohoto podpůrného programu mohou děti po boku blízké osoby postupně poznat prostředí mateřské školy ještě před nástupem školní docházky. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá, zda Adaptační program realizovaný před vstupem do mateřské školy vstup do této instituce usnadňuje. Sleduje rozdíly v začleňování do nového prostředí u dětí, které prošly adaptačním...
The dissertation is concerned with socializing processes of pre-school children around three years of age. The first theoretical part is globally concerned with personality socialization and highlights the significance of socialization in the healthy psychical progression of human beings, as well as the importance of understanding the problems of socialization for the pedagogical profession. This knowledge is specific and generalized in a situational context when the child comes to the kindergarten for the first time and gets slowly untied from the family, developing new relationships outside the family sphere. Socialization in the kindergarten is influenced by many internal and external factors. These factors matter if the child coming to the new kindergarten environment will incorporate to this society without any complications. If any complications appear during the incorporation, internal and external factors also influence the period how long they will last and also they influence the manner how the child will manage them as well. Adaptation programm can facilitate the entrance to the kindergarten for parents and their children. By means of this support programme, alongside the familiar person, children can gradually get acquainted with the new kindergarten environment even before the start of...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh systému dalšího vzdělávání sociálních pracovníků v přímém kontaktu se seniory v domovech pro seniory
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKratochvílová Křemenová, Renata (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 6. 2016Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání sociálních pracovníků, kteří pracují v domovech pro seniory v přímé péči s touto cílovou skupinou. Cílem práce je na základě výsledků vyplývajících z rozhovorů ... -
Zkušenosti pracovníků ZZS při výjezdech k pacientům v nepříznivé sociální situaci
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOWollmannová, Alice (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2020)Datum obhajoby: 23. 9. 2020The diploma thesis deals with the experiences of emergency medical workers when going to patients in an unfavorable social situation. Medical rescue service according to Act No. 374/2011 Coll. on emergency medical services, ... -
Fenomen bezdomovectví v kontextu nabídky sociálních služeb města Benešov
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTulachová, Blanka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 15. 1. 2013Cílem diplomové práce je seznámení s nabídkou nově vzniklých sociálních služeb pro bezdomovce ve městě Benešov na podkladě teoretických znalostí a informací o fenoménu bezdomovectví. Ukázání vlivu nabídky sociálních služeb ...