Show simple item record

Impulses of Decroly's pedagogy useful for the czech education
dc.contributor.advisorTomková, Anna
dc.creatorMarková, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-26T20:52:12Z
dc.date.available2017-04-26T20:52:12Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32538
dc.description.abstractHlavním tématem této diplomové práce je pedagogika belgického lékaře a pedagoga Ovida Decrolyho. Teoretická část obsahuje zařazení Decrolyho v rámci světové pedagogiky, stručný životopis, charakteristiku pedagogiky a tématické výuky v Decrolyho škole a v programu Začít spolu. V praktické části se budu věnovat použití Decrolyho tématické výuky v rámci programu Začít spolu v mateřské a základní škole. Informace v mé diplomové práci mohou být přínosné těm, co se chtějí s Decrolym seznámit a vytvořit si o něm a o jeho metodě základní představu. Mohou také inspirovat k práci s tématem ve vlastní třídě.cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of my diploma thesis is a pedagogy of the Belgian doctor and pedagogue Ovide Decroly. The theoretical part includes a classification of alternative approaches to education, Decroly's short biography, description of the pedagogy and thematic education in Decroly's school and in the "Step by Step" programme. In the practical part I discuss the application of Decroly's thematic education in the Step by Step programme in the classes of kindergarten and elementary school. The results of my thesis may become useful for those who intent to study Decroly's life and pedagogy and acquire a basic knowledge of the topic. They can also inspire in the work with the thematic education in your own class.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePodněty z Decrolyho pedagogiky pro naši školucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-09
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId88251
dc.title.translatedImpulses of Decroly's pedagogy useful for the czech educationen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph001372164
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním tématem této diplomové práce je pedagogika belgického lékaře a pedagoga Ovida Decrolyho. Teoretická část obsahuje zařazení Decrolyho v rámci světové pedagogiky, stručný životopis, charakteristiku pedagogiky a tématické výuky v Decrolyho škole a v programu Začít spolu. V praktické části se budu věnovat použití Decrolyho tématické výuky v rámci programu Začít spolu v mateřské a základní škole. Informace v mé diplomové práci mohou být přínosné těm, co se chtějí s Decrolym seznámit a vytvořit si o něm a o jeho metodě základní představu. Mohou také inspirovat k práci s tématem ve vlastní třídě.cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of my diploma thesis is a pedagogy of the Belgian doctor and pedagogue Ovide Decroly. The theoretical part includes a classification of alternative approaches to education, Decroly's short biography, description of the pedagogy and thematic education in Decroly's school and in the "Step by Step" programme. In the practical part I discuss the application of Decroly's thematic education in the Step by Step programme in the classes of kindergarten and elementary school. The results of my thesis may become useful for those who intent to study Decroly's life and pedagogy and acquire a basic knowledge of the topic. They can also inspire in the work with the thematic education in your own class.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV