Analýza současných učebnicových souborů z hlediska osvojení pravopisu
Analysis of textbooks complexes from the spelling point of view
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32534Identifiers
Study Information System: 56497
Collections
- Kvalifikační práce [19128]
Author
Advisor
Referee
Švermová, Dagmar
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - German
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
V teoretické části jsou vymezené pojmy: co je to učebnice, jaké jsou její funkce. Kriteria výběru učebnice a kriteria analýzy učebnice. Součástí výzkumu bylo zjistit, jaké vyvolala reforma německého jazyka reakce v Čechách, v samotném Německu a v zahraničí. V praktické části je cílem výzkumu zjistit, jakým způsobem se pravopis na školách vyučuje, jak přistupují k osvojování pravopisu jednotlivé učebnice, jak čeští žáci zvládají nová pravidla německého pravopisu a jaký přístup mají učitelé.
The title of my diploma work is The analysis of textbooks complexes from the spelling point of view. There are defining concepts in the theoretical part: what the textbook is and its functions, criterions of the choice of a textbook and criterions of the analysis of a textbook. The aim of this research in the practical part is to find out the spelling methods of teaching at schools, the various textbook approach how to learn spelling and how the Czech pupils cope with the new rules of the German spelling.