Analýza současných učebnicových souborů z hlediska osvojení pravopisu
Analysis of textbooks complexes from the spelling point of view
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32534Identifikátory
SIS: 56497
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
7. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
V teoretické části jsou vymezené pojmy: co je to učebnice, jaké jsou její funkce. Kriteria výběru učebnice a kriteria analýzy učebnice. Součástí výzkumu bylo zjistit, jaké vyvolala reforma německého jazyka reakce v Čechách, v samotném Německu a v zahraničí. V praktické části je cílem výzkumu zjistit, jakým způsobem se pravopis na školách vyučuje, jak přistupují k osvojování pravopisu jednotlivé učebnice, jak čeští žáci zvládají nová pravidla německého pravopisu a jaký přístup mají učitelé.
The title of my diploma work is The analysis of textbooks complexes from the spelling point of view. There are defining concepts in the theoretical part: what the textbook is and its functions, criterions of the choice of a textbook and criterions of the analysis of a textbook. The aim of this research in the practical part is to find out the spelling methods of teaching at schools, the various textbook approach how to learn spelling and how the Czech pupils cope with the new rules of the German spelling.