Zobrazit minimální záznam

Coping strategies in medical students
dc.contributor.advisorSchneidrová, Dagmar
dc.creatorHrabě, Michal
dc.date.accessioned2018-09-12T11:35:26Z
dc.date.available2018-09-12T11:35:26Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32120
dc.description.abstractV životě každého studenta je stres každodenní záležitostí. Zejména studium medicíny je velmi obtížné a vyžaduje velkou dávku schopnosti zvládat stres. Stres je přirozená reakce organismu vedoucí k udržení jeho homeostázy a vyrovnání se s měnícími se okolními podmínkami. Tato reakce zahrnuje jak metabolické změny, tak rovněž změny chování. Metabolickými změnami rozumíme mobilizaci všech energetických zdrojů a jejich distribuci mezi životně důležité orgány. Jako změny chování lze popsat strategie "fight-or-flight" a "tend-and-befriend". Obě jsou založeny na evolučně výhodném modelu, zvyšujícím šanci organismu na přežití krizové situace. Během vývoje lidského druhu došlo k přenosu stresové reakce z fyzické úrovně také na psychickou a kognitivní. Tento emoční stres má často původ v socioekonomické oblasti. Dlouhodobé trvání emočního stresu může vést až k syndromu vyhoření - tzv. burnout-syndrome. Tato práce si klade za úkol zmapovat situaci zvládání stresu studenty na 3.LF UK. Pro tyto účely byl použit dotazník skládající se ze dvou částí: dotazník mapující míru dyskomfortu studentů a dotazník "Dotazník proaktivního zvládání životních nároků" sestavený Šolcovou, Lukavským a Greenglassem z PsÚ AV ČR. Sběr dat byl proveden na 150 studentech, po 50 z 2., 4. a 6. ročníku. Z předem formulovaných hypotéz se potvrdila...cs_CZ
dc.description.abstractThe everyday-life of each student is filled with stress. Especially the study of medicine is very difficult and requires a great deal of ability to handle stress. Stress is physiological reaction of the organism leading to maintain its homeostasis, and coping with changing environmental conditions. This response includes both metabolic ganges and behavioral changes. Metabolic changes mean the mobilization of all energy sources and their distribution to the vital organs. Changes in behavior could be described as a strategies "fight-or-flight" and "tend-and-befriend". Both are based on the strategy to increase the chances of survival. The development of the cognitive functions led to transfer the stress reaction from physical to emotional level. Long-term emotional stress can lead to burn-out syndrome. The aim of this work is to map the situation of stress management about the students at the 3rd Faculty of Medicine, Charles University. For these purposes, I used a questionnaire consisting of two parts: a questionnaire mapping degrese of discomfort felt by the students and questionnaire "The Proactive Coping Inventory" compiled by Šolcová, Lukavský and Greenglass of Institute of Psychology, Academy of Science of the Czech Republic. Data were collected on 150 students. Only one of the pre-formulated hypotheses...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleStrategie zvládání stresu u studentů medicínycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-03
dc.description.departmentÚstav hygienycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Hygieneen_US
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78622
dc.title.translatedCoping strategies in medical studentsen_US
dc.identifier.aleph001403682
thesis.degree.nameMUDr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.discipline-cs_CZ
thesis.degree.discipline-en_US
thesis.degree.programGeneral Medicineen_US
thesis.degree.programVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav hygienycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Hygieneen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.cs-cs_CZ
uk.degree-discipline.en-en_US
uk.degree-program.csVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.degree-program.enGeneral Medicineen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV životě každého studenta je stres každodenní záležitostí. Zejména studium medicíny je velmi obtížné a vyžaduje velkou dávku schopnosti zvládat stres. Stres je přirozená reakce organismu vedoucí k udržení jeho homeostázy a vyrovnání se s měnícími se okolními podmínkami. Tato reakce zahrnuje jak metabolické změny, tak rovněž změny chování. Metabolickými změnami rozumíme mobilizaci všech energetických zdrojů a jejich distribuci mezi životně důležité orgány. Jako změny chování lze popsat strategie "fight-or-flight" a "tend-and-befriend". Obě jsou založeny na evolučně výhodném modelu, zvyšujícím šanci organismu na přežití krizové situace. Během vývoje lidského druhu došlo k přenosu stresové reakce z fyzické úrovně také na psychickou a kognitivní. Tento emoční stres má často původ v socioekonomické oblasti. Dlouhodobé trvání emočního stresu může vést až k syndromu vyhoření - tzv. burnout-syndrome. Tato práce si klade za úkol zmapovat situaci zvládání stresu studenty na 3.LF UK. Pro tyto účely byl použit dotazník skládající se ze dvou částí: dotazník mapující míru dyskomfortu studentů a dotazník "Dotazník proaktivního zvládání životních nároků" sestavený Šolcovou, Lukavským a Greenglassem z PsÚ AV ČR. Sběr dat byl proveden na 150 studentech, po 50 z 2., 4. a 6. ročníku. Z předem formulovaných hypotéz se potvrdila...cs_CZ
uk.abstract.enThe everyday-life of each student is filled with stress. Especially the study of medicine is very difficult and requires a great deal of ability to handle stress. Stress is physiological reaction of the organism leading to maintain its homeostasis, and coping with changing environmental conditions. This response includes both metabolic ganges and behavioral changes. Metabolic changes mean the mobilization of all energy sources and their distribution to the vital organs. Changes in behavior could be described as a strategies "fight-or-flight" and "tend-and-befriend". Both are based on the strategy to increase the chances of survival. The development of the cognitive functions led to transfer the stress reaction from physical to emotional level. Long-term emotional stress can lead to burn-out syndrome. The aim of this work is to map the situation of stress management about the students at the 3rd Faculty of Medicine, Charles University. For these purposes, I used a questionnaire consisting of two parts: a questionnaire mapping degrese of discomfort felt by the students and questionnaire "The Proactive Coping Inventory" compiled by Šolcová, Lukavský and Greenglass of Institute of Psychology, Academy of Science of the Czech Republic. Data were collected on 150 students. Only one of the pre-formulated hypotheses...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav hygienycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990014036820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV