Show simple item record

Work with Mistake in Mathematics Lessons at French Schools
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorZítková, Veronika
dc.date.accessioned2018-02-09T11:56:25Z
dc.date.available2018-02-09T11:56:25Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31985
dc.description.abstractAJ The diploma thesis deals with the role of a mistake in the learning process in general, then focuses more concretely on Mathematics lessons. The theoretical part leans on scientific publications that treat the theory of a mistake. This part covers various approaches towards a mistake, an insight into the history and different conceptions of mistake classifications. The practical part is based on a research done at a "lycée" in Paris. The research work contains the corrections (done by students) of a Hample written test and the analysis of their answers from the questionnaires. The main goal of the thesis is to think about mistakes done by students and to take advantage of them in the learning process.en_US
dc.description.abstractCJ Diplomová práce se zabývá postavením chyby v procesu učení obecně, konkrétněji se pak zaměřuje na hodiny matematiky. Teoretická část je založena na odborných publikacích, které se zabývají teorií chyby. Obsahuje nejrůznější přístupy k chybě, pohled do historie a rozdílná pojetí klasifikace chyb. Praktická část se opírá o výzkum, který byl proveden na jednom z pařížských gymnázií. Výzkum zahrnuje opravy písemných prací, které byly provedeny samotnými žáky. Žáci měli dále možnost se k opravám a jednotlivým chybám vyjádřit vyplněním dotazníků. Hlavním cílem práce je zamyslet se nad chybami žáků a zaměřit se na to, jak je možné chyby v procesu učení využít.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePráce s chybou v hodinách matematiky na francouzských školáchcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-31
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId100149
dc.title.translatedWork with Mistake in Mathematics Lessons at French Schoolsen_US
dc.identifier.aleph001359338
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCJ Diplomová práce se zabývá postavením chyby v procesu učení obecně, konkrétněji se pak zaměřuje na hodiny matematiky. Teoretická část je založena na odborných publikacích, které se zabývají teorií chyby. Obsahuje nejrůznější přístupy k chybě, pohled do historie a rozdílná pojetí klasifikace chyb. Praktická část se opírá o výzkum, který byl proveden na jednom z pařížských gymnázií. Výzkum zahrnuje opravy písemných prací, které byly provedeny samotnými žáky. Žáci měli dále možnost se k opravám a jednotlivým chybám vyjádřit vyplněním dotazníků. Hlavním cílem práce je zamyslet se nad chybami žáků a zaměřit se na to, jak je možné chyby v procesu učení využít.cs_CZ
uk.abstract.enAJ The diploma thesis deals with the role of a mistake in the learning process in general, then focuses more concretely on Mathematics lessons. The theoretical part leans on scientific publications that treat the theory of a mistake. This part covers various approaches towards a mistake, an insight into the history and different conceptions of mistake classifications. The practical part is based on a research done at a "lycée" in Paris. The research work contains the corrections (done by students) of a Hample written test and the analysis of their answers from the questionnaires. The main goal of the thesis is to think about mistakes done by students and to take advantage of them in the learning process.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV