Přístupy učitelů z mateřských škol k dětem cizincům
Approaches of nursery school teachers to foreigners' children
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31493Identifiers
Study Information System: 105994
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Levínská, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
předškolní vzdělávání, migrace, učitel, PrahaKeywords (English)
Preschool education, migration, teacher, PragueS narůstajícím počtem cizinců žijících v České republice vzniká i nárůst dětí z rodin cizinců ve školských zařízeních. Učitelé v českých mateřských školách se setkávají se situací, kdy musí přizpůsobit svoji práci a pomáhat těmto dětem v integraci do společnosti. Jaké podmínky dětem cizinců nabízí český vzdělávací systém a jak na tuto situaci nahlíží učitelé z některých pražských mateřských škol je obsahem této práce. Klíčová slova cizinci integrace mateřská škola migrace předškolní vzdělávání učitel
The increasing number of foreigners living in the Czech Republic causes the accrual of children from the foreign families in the educational institutions. The teachers in Czech nursery schools face the situation when they have to adjust their work and help these children integrate with the community. The contents of this thesis are the possibilities that the Czech educational system offers to foreigners' children and the views of teachers of some nuersery schools in Prague. Keywords Foreigners Integration Nursery School Migration Preschool Education Teacher