Zobrazit minimální záznam

Activities before reading, during reading and after reading when working with text in teaching literature in grades 6-9
dc.contributor.advisorHausenblas, Ondřej
dc.creatorChmarová, Marcela
dc.date.accessioned2017-04-26T16:15:42Z
dc.date.available2017-04-26T16:15:42Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/31459
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá aktivitami před četbou, při četbě a po četbě textu v hodinách literární výchovy na 2. stupni základní školy. První část mapuje výsledky testování čtenářské gramotnosti českých žáků v mezinárodním srovnání PISA 2009, roviny čtenářské gramotnosti a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, dále podstatu, smysl a příklady aktivit před čtením, při čtení a po čtení textu pro žáky. Druhá část popisuje výsledky výzkumu prováděného prostřednictvím dotazníkového šetření se zaměřením na informace, zda a jak často používají učitelé aktivity před čtením, při čtení a po dočtení textu a jejich příklady. Dále sleduje, s jakými čítankami učitelé pracují v hodinách literární výchovy, a jak aktivity k textům v těchto čítankách přispívají k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the before-, during- and after- reading activities when working with text in teaching literature in grades 6-9. The first part describes results from testing the critical literacy of Czech students in the PISA 2009 international comparison, as well as levels of critical literacy and its place in the Framework Education Programme for Elementary Education. The reasons for using these activities and examples of them are also discussed. In the practical part, I carried out research using questionnaires to find out if and how often teachers use these types of activities and I have provided examples of those used. Next I wanted to find out which types of readers the teachers use and how these readers contribute to a student's reading literacy development.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectliterární výchovacs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectčtenářské dovednostics_CZ
dc.subjectmezinárodní šetření PISAcs_CZ
dc.subjectaktivity před četboucs_CZ
dc.subjectaktivity při četběcs_CZ
dc.subjectaktivity po četběcs_CZ
dc.subjectčítankacs_CZ
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectcritical literacyen_US
dc.subjectreading skillsen_US
dc.subjectthe PISA 2009 international comparisonen_US
dc.subjectactivities before readingen_US
dc.subjectactivities during readingen_US
dc.subjectactivities after readingen_US
dc.subjectreaderen_US
dc.titleAktivity před četbou, při četbě a po četbě při práci s textem ve výuce literatury na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-25
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId100695
dc.title.translatedActivities before reading, during reading and after reading when working with text in teaching literature in grades 6-9en_US
dc.contributor.refereeKlumparová, Štěpánka
dc.identifier.aleph001365963
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá aktivitami před četbou, při četbě a po četbě textu v hodinách literární výchovy na 2. stupni základní školy. První část mapuje výsledky testování čtenářské gramotnosti českých žáků v mezinárodním srovnání PISA 2009, roviny čtenářské gramotnosti a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, dále podstatu, smysl a příklady aktivit před čtením, při čtení a po čtení textu pro žáky. Druhá část popisuje výsledky výzkumu prováděného prostřednictvím dotazníkového šetření se zaměřením na informace, zda a jak často používají učitelé aktivity před čtením, při čtení a po dočtení textu a jejich příklady. Dále sleduje, s jakými čítankami učitelé pracují v hodinách literární výchovy, a jak aktivity k textům v těchto čítankách přispívají k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the before-, during- and after- reading activities when working with text in teaching literature in grades 6-9. The first part describes results from testing the critical literacy of Czech students in the PISA 2009 international comparison, as well as levels of critical literacy and its place in the Framework Education Programme for Elementary Education. The reasons for using these activities and examples of them are also discussed. In the practical part, I carried out research using questionnaires to find out if and how often teachers use these types of activities and I have provided examples of those used. Next I wanted to find out which types of readers the teachers use and how these readers contribute to a student's reading literacy development.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990013659630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV