Multimediální příručka endogenní geologie
Multimedia endogenous geology textbook
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31387Identifikátory
SIS: 90077
Kolekce
- Kvalifikační práce [17866]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlasová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce se zabývá tvorbou multimediální hypertextové příručky endogenní geologie. První část obsahuje informace o množství a úrovni geologických pomůckách a učebnic, používaných ve výuce geologie na základních školách a gymnáziích. Mapuje také úroveň vzdělání a kompetence oslovených učitelů v oblasti geologických věd. Na základě zjištěných informací je provedena swot analýza vybraných učebnic. Druhá část práce stručně charakterizuje kapitoly multimediální příručky endogenní geologie, která vznikla na základě zjištěných informací o pomůckách, učebnicích, úrovní znalostí a připraveností učitelů vyučujících geologii na základních a středních školách (gymnáziích). Multimediální příručka by měla sloužit především učitelům geologie na vyšším stupni škol jako didaktická multimediální pomůcka, dále studentům pedagogických fakult, popř. fakult zabývajících se přípravou budoucích učitelů s aprobací biologie jako multimediální skriptum, ale i ostatním učitelům a zájemcům o geologii. Cílem této multimediální a hypertextové příručky je přispět ke zkvalitnění výuky geologie na základních a středních školách. Kompletní verze zmíněné multimediální příručky je dostupná pouze na přiloženém DVD.
Work deals with creating multimedia hypertext manual endogenous geology. The first part contains information on the number and level of geological aids and textbooks used in teaching geology at elementary and secondary schools. It charts the level of education and competence of teachers interviewed in the field of geological sciences. Based on the information is a SWOT analysis of selected textbooks. The second section briefly describes the multimedia guide chapter endogenous geology, which was established on the basis of the information about aids, textbooks, the level of knowledge and readiness to teachers of geology at the elementary and secondary schools (grammar schools). Multimedia Manual should serve mainly teachers of geology at high schools as a teaching tool multimedia, as well as students of faculties of education, respectively. faculty involved in preparing the future of specialist teachers of biology as a multimedia textbook, but also to other teachers and those interested in geology. The objective of this multimedia and hypertext handbook is to contribute to the improvement of teaching geology at the elementary and secondary schools. Complete versions of mentioned media guide is only available on the DVD.