Výchova ke zdraví ve vzdělávacích programech základní školy a možnosti její realizace
Health Education Curriculum in Elementary Schools and the Possibility of its Realization
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30699Identifikátory
SIS: 86649
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kovaříková, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - rodinná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
31. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Výchova ke zdraví, školní vzdělávací program, základní škola, učivo, sexuální výchovaKlíčová slova (anglicky)
Health education, educational programme, elementary school, subjekt matter, sex educationDiplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy ke zdraví a oblast sexuální výchovy na druhém stupni základních škol. Práce podává obraz o současném stavu výuky výchovy ke zdraví a zjišťuje do jaké míry školy splňují požadavky v oblasti podpory zdraví. Teoretická část popisuje historický vývoj výchovy ke zdraví na základních školách od počátku dvacátého století až po současnost. Zabývá se oblastí sexuální výchovy, jejím cílem, předmětem a obsahem. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do škol, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření.
The thesis is focused on health education and area of sex education in elementary schools. Work gives a picture of the current state of teaching of health education and determines the extent to which schools meet the requirements of health promotion. The theoretical part describes the historical development of health education curriculum in primary schools since the early twentieth century to the present. It deals with areas of sex education, its purpose, subject and content. The practical part deals with the integration of Health Education in schools, through the analysis of educational programs and survey.