Výchova ke zdraví ve vzdělávacích programech základní školy a možnosti její realizace
Health Education Curriculum in Elementary Schools and the Possibility of its Realization
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30699Identifiers
Study Information System: 86649
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Kovaříková, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistry - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Domestic Science
Department
Information is unavailable
Date of defense
31. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Výchova ke zdraví, školní vzdělávací program, základní škola, učivo, sexuální výchovaKeywords (English)
Health education, educational programme, elementary school, subjekt matter, sex educationDiplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy ke zdraví a oblast sexuální výchovy na druhém stupni základních škol. Práce podává obraz o současném stavu výuky výchovy ke zdraví a zjišťuje do jaké míry školy splňují požadavky v oblasti podpory zdraví. Teoretická část popisuje historický vývoj výchovy ke zdraví na základních školách od počátku dvacátého století až po současnost. Zabývá se oblastí sexuální výchovy, jejím cílem, předmětem a obsahem. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do škol, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření.
The thesis is focused on health education and area of sex education in elementary schools. Work gives a picture of the current state of teaching of health education and determines the extent to which schools meet the requirements of health promotion. The theoretical part describes the historical development of health education curriculum in primary schools since the early twentieth century to the present. It deals with areas of sex education, its purpose, subject and content. The practical part deals with the integration of Health Education in schools, through the analysis of educational programs and survey.