dc.contributor.advisor | Hronzová, Marie | |
dc.creator | Macháčková, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T21:49:19Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T21:49:19Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/28936 | |
dc.description.abstract | V bakalářské práci se v teoretické části zaměřuji na význam vodního prostředí, charakteristiku předškolního věku a teorii a metodiku plaveckého výcviku. Praktická část je zaměřena na aplikaci získaných poznatků při plaveckém výcviku dětí ve vybraném předškolním zařízení a porovnání dvou způsobů vedení výuky. Na dětech těchto mateřských škol popisuji průběh plaveckého výcviku a cvičení ve vodě. Na základě Poznatků zjišťuji význam plavání a cvičení ve vodě dětí předškolního věku. Praktická část je podpořena dotazníky pro rodiče a mateřské školy a řízeným rozhovorem s dětmi. | cs_CZ |
dc.description.abstract | I focus on aqueous media, specifications of pre-school age, and theory and methodics of swimming instruction in theoretical part of my batchelor's essay. Practical part targets the aPlication of experiences I received durring swimming instruction in various facilities arid is focused on comparison of 2-way teaching. I describe methods of swimming instr. and water training on pre-school children and find it very usefull for them. Practical part l s supplied with questionaire filled by parents, nursery schools and results from various discussions with pre-school children. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Význam plavání a cvičení ve vodě dětí předškolního věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-21 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 75539 | |
dc.title.translated | Importance of swimming and exercising in water of pre-school children | en_US |
dc.contributor.referee | Chrzanowská, Babeta | |
dc.identifier.aleph | 001846918 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V bakalářské práci se v teoretické části zaměřuji na význam vodního prostředí, charakteristiku předškolního věku a teorii a metodiku plaveckého výcviku. Praktická část je zaměřena na aplikaci získaných poznatků při plaveckém výcviku dětí ve vybraném předškolním zařízení a porovnání dvou způsobů vedení výuky. Na dětech těchto mateřských škol popisuji průběh plaveckého výcviku a cvičení ve vodě. Na základě Poznatků zjišťuji význam plavání a cvičení ve vodě dětí předškolního věku. Praktická část je podpořena dotazníky pro rodiče a mateřské školy a řízeným rozhovorem s dětmi. | cs_CZ |
uk.abstract.en | I focus on aqueous media, specifications of pre-school age, and theory and methodics of swimming instruction in theoretical part of my batchelor's essay. Practical part targets the aPlication of experiences I received durring swimming instruction in various facilities arid is focused on comparison of 2-way teaching. I describe methods of swimming instr. and water training on pre-school children and find it very usefull for them. Practical part l s supplied with questionaire filled by parents, nursery schools and results from various discussions with pre-school children. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018469180106986 | |