Význam plavání a cvičení ve vodě dětí předškolního věku
Importance of swimming and exercising in water of pre-school children
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28936Identifiers
Study Information System: 75539
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Chrzanowská, Babeta
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
V bakalářské práci se v teoretické části zaměřuji na význam vodního prostředí, charakteristiku předškolního věku a teorii a metodiku plaveckého výcviku. Praktická část je zaměřena na aplikaci získaných poznatků při plaveckém výcviku dětí ve vybraném předškolním zařízení a porovnání dvou způsobů vedení výuky. Na dětech těchto mateřských škol popisuji průběh plaveckého výcviku a cvičení ve vodě. Na základě Poznatků zjišťuji význam plavání a cvičení ve vodě dětí předškolního věku. Praktická část je podpořena dotazníky pro rodiče a mateřské školy a řízeným rozhovorem s dětmi.
I focus on aqueous media, specifications of pre-school age, and theory and methodics of swimming instruction in theoretical part of my batchelor's essay. Practical part targets the aPlication of experiences I received durring swimming instruction in various facilities arid is focused on comparison of 2-way teaching. I describe methods of swimming instr. and water training on pre-school children and find it very usefull for them. Practical part l s supplied with questionaire filled by parents, nursery schools and results from various discussions with pre-school children.