Frazeologie v současné české publicistice
Phraseology in Contemporary Czech Journalism
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28423Identifiers
Study Information System: 86945
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Holanová, Radka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Czech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato práce se věnuje frazémům, které jsou používány v současných českých publicistických textech. Motivem bakalářské práce je upřímný zájem o frazeologii jako specifickou část jazyka. Frazémy byly rozčleněny do skupin podle sémantických souvislostí či jiných společných znaků a dále rozebrány a zanalyzovány.
This bachelor's thesis deals with idioms which are currently used in Czech journalism. The work was motivated by real interest in phraseology as a specific part of the language. Idioms were divided into groups according to their semantic coherence or other common attributes and then further analysed.