Diagnostika slovní zásoby u dětí předškolního věku
Word-stock diagnostics by preschool children
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28219Identifiers
Study Information System: 88021
Collections
- Kvalifikační práce [16972]
Author
Advisor
Referee
Strnadová, Iva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce je zaměřena na diagnostiku slovní zásoby u dětí předškolního věku. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která shrnuje poznatky o diagnostice nejen speciálně pedagogické, ale i logopedické, slovní zásobě a jejím osvojování v předškolním věku. Dále je nastíněna problematika testování a testů. Praktická část představuje 24 vybraných zahraničních testů diagnostikujících slovní zásobu. Stěžejním testem je test - Comprehensive Receptive and Expressive Vocabulary Test. Cílem práce je deskripce parametrů testu na slovní zásobu pro podmínky české populace. KLÍČOVÁ SLOVA: Diagnostika, speciálně pedagogická diagnostika, logopedická diagnostika, slovní zásoba, vývoj řeči, testové materiály.
Bachelors work is intented on the word-stock diagnostics by preschool children. The work makes two fundamental domains. A theory part sum up knowledge about diagnostics not only special diagnostics, but also speech, the word-stock and her acquire in preschool age. In the next part is outlined problems testing and tests. A practical part represent 24 choice foreign tests diagnostic the word-stock. The fundamental test is test - Comprehensive Receptive and Expressive Vocabulary Test. Aim of work is descript parameters test of word-stock for conditions of Czech population. KEYWORDS: Diagnostics, special pedagogical diagnostics, speech diagnostics, the word-stock, speech development, tests materials.