Stav a možnosti rozvoje mluveného projevu žáků v hodinách českého jazyka a literatury
State and the opportunities of the development of children's speech in the lessons of Czech language and literature
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27352Identifikátory
SIS: 86770
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmejkalová, Martina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka
Datum obhajoby
24. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce je věnována problematice mluveného projevu ve výuce českého jazyka a literatury. V teoretické části jsou porovnávány změny, jichž pojetí mluveného projevu postupně dosáhlo. Součástí je dále jednoduchá analýza učebnic, jejímž cílem je komparace odlišných přístupů k výuce mluveného projevu. Praktická část diplomové práce je poté zaměřena na samotnou výuku projevu. Obsahuje principy, které by se měly stát východiskem pro rozvíjení vyjadřovacích schopností, zásady postupu při hodnocení projevů a náměty praktických činností, jimiž lze napomoci ke zlepšení mluveného projevu žáků.
This diploma thesis is concerned with the problems of the spoken discourse in the Czech language and literatuře teaching. The sequence of changes in the conception of the spoken discourse is provided in the theoretical part, following by a simple analysis of textbooks, aiming to compare different approaches to the teaching of spoken discourse. The practical part of this thesis focuses on the actual teaching of discourse. It contains principles which are to become a point of departure for the development of expression skills, the evaluation policy of the discourse and topics for a practical application, facilitating the improvement of the spoken discourse of the students.