Identifikace faktorů ovlivňujících matematickou gramotnost v České republice (Sekundární analýza dat PISA 2003)
Identification of factors influencing pupil's mathematical abilities in the Czech Republic (Sekundární analýza dat PISA 2003)
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2699Identifikátory
SIS: 148925
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Oponent práce
Bendl, Stanislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 2. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Teoretická část pojednává o IEA a OECD, dvou hlavních organizacích realizujících mezinárodní srovnávací výzkumy v oblasti vzdělávání. Dále práce shrnuje výsledky České republiky ve všech výzkumech, kterých se po zapojení do těchto organizací zúčastnila. V závěru teoretické části se text věnuje sekundární analýze - nejprve uvádí její definici a následně příklady zveřejněných sekundárních analýz výzkumu TIMSS. V empirické časti je provedena sekundární analýza výzkumu PISA 2003 zaměřená na zjišťování vlivu socioekonomického statusu rodiny a dalších, především školních faktorů na výsledek v testu matematické gramotnosti. Tato část je původní práce autorky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teoretická část pojednává o IEA a OECD, dvou hlavních organizacích realizujících mezinárodní srovnávací výzkumy v oblasti vzdělávání. Dále práce shrnuje výsledky České republiky ve všech výzkumech, kterých se po zapojení do těchto organizací zúčastnila. V závěru teoretické části se text věnuje sekundární analýze - nejprve uvádí její definici a následně příklady zveřejněných sekundárních analýz výzkumu TIMSS. V empirické časti je provedena sekundární analýza výzkumu PISA 2003 zaměřená na zjišťování vlivu socioekonomického statusu rodiny a dalších, především školních faktorů na výsledek v testu matematické gramotnosti. Tato část je původní práce autorky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)