Zobrazit minimální záznam

The Idea of Death in the First Grade of School
dc.contributor.advisorDuplinský, Josef
dc.creatorKoryntová, Gabriela
dc.date.accessioned2017-03-17T09:39:26Z
dc.date.available2017-03-17T09:39:26Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2663
dc.description.abstractTeoretická část diplomové práce vychází ze studia dostupné literatury. Nejprve se věnuji vývojovému pojetí smrti, na základě zahraničních výzkumů popisuji jednotlivé subkoncepty smrti: univerzality, nevratnosti, nefunkčnosti a kauzality. Zaměřuji se na věk 5-91et. Navazuji výzkumem. S 29 dětmi navštěvujícími 1.třídu ZS jsem realizovala celkem 14 zhruba 30 minutových semistrukturovaných rozhovorů. V analýze jsem se zaměřila na tři základní oblasti: 1. Jak končí život? 2. Jak vypadá smrt? 3. Co se děje po smrti? V další části jsem rozhovory analyzovat vzhledem kjednotlivým subkonceptům. Výsledky srovnávám se závěry v teoretické části. Rozhodně je však na místě podrobná, longitudinální studie, jež by dokázala sledovat celou řadu proměnných, na které jsem ve své práci neměla kapacitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part is based on the study of available literature. The fírst part is about the developmental concept of death, in the second part, which is based on research published abroad; the subconcepts of death are described. There are 4 subconcepts: universality, irreversibility, nonfunctionality and causality. I have mostly focused on the 5 to 9 year age group. The research comes from 14 semi-structured interviews which were conducted with 29 children in their fírst year of school. The analysis is focused on three major topics: 1) How does life end? 2) What does death look like? 3) What happens after death? After that I analyzed the interviews in order to relate what was said to the subconcepts. My results are compared with the conclusions I drew in the theoretical part. A detailed, longitudinal study, which could observe all the necessary parameters I have not had capacity for, is needed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKoncept smrti v 1. tříděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-30
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20371
dc.title.translatedThe Idea of Death in the First Grade of Schoolen_US
dc.contributor.refereeProcházková, Jana
dc.identifier.aleph000398373
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTeoretická část diplomové práce vychází ze studia dostupné literatury. Nejprve se věnuji vývojovému pojetí smrti, na základě zahraničních výzkumů popisuji jednotlivé subkoncepty smrti: univerzality, nevratnosti, nefunkčnosti a kauzality. Zaměřuji se na věk 5-91et. Navazuji výzkumem. S 29 dětmi navštěvujícími 1.třídu ZS jsem realizovala celkem 14 zhruba 30 minutových semistrukturovaných rozhovorů. V analýze jsem se zaměřila na tři základní oblasti: 1. Jak končí život? 2. Jak vypadá smrt? 3. Co se děje po smrti? V další části jsem rozhovory analyzovat vzhledem kjednotlivým subkonceptům. Výsledky srovnávám se závěry v teoretické části. Rozhodně je však na místě podrobná, longitudinální studie, jež by dokázala sledovat celou řadu proměnných, na které jsem ve své práci neměla kapacitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part is based on the study of available literature. The fírst part is about the developmental concept of death, in the second part, which is based on research published abroad; the subconcepts of death are described. There are 4 subconcepts: universality, irreversibility, nonfunctionality and causality. I have mostly focused on the 5 to 9 year age group. The research comes from 14 semi-structured interviews which were conducted with 29 children in their fírst year of school. The analysis is focused on three major topics: 1) How does life end? 2) What does death look like? 3) What happens after death? After that I analyzed the interviews in order to relate what was said to the subconcepts. My results are compared with the conclusions I drew in the theoretical part. A detailed, longitudinal study, which could observe all the necessary parameters I have not had capacity for, is needed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990003983730106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV