Postoje učitelek mateřských škol k pohybové aktivitě
Attitudes of teachers in kindergartens to physical activity
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25508Identifiers
Study Information System: 87645
CU Caralogue: 990013768650106986
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Hronzová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce je zaměřena na problematiku profesních kompetencí učitelek mateřských škol v souvislosti s oblastí tělesné výchovy. V těchto kompetencích se odráží osobní postoje učitelek odvozené od kvality jejich života, resp. životního stylu. Postoje učitelek mateřských škol k pohybovým aktivitám byly získány dotazníkovým průzkumem (Wearův standardizovaný dotazník) a následně vyhodnoceny a interpretovány. Rozboru těchto dat předchází základní teoretické vymezení pojmu kvality života a postojů z oblasti psychologie a kinantropologie. Ve zkratce jsou rovněž zmíněny i ostatní nejčastěji používané metody zjišťování postojů.
The aim of this work is to look into the issue of kindergarten teachers and theircompetency in the area of physical education. These competencies reflect the teachers' personal attitudes derived from the quality of their lives, their wellbeing. The attitudes of kindergarten teachers towards physical education were surveyed by a questionnaire method (Wear's standardized questionnaire) and then evaluated and interpreted. Thorough analysis of these data is preceded by basic theoretic definition of the term "quality of life" and attitudes from the area of psychology and kinanthropology. Other widely used methods of gathering attitudes are also briefly mentioned.