Postoje učitelek mateřských škol k pohybové aktivitě
Attitudes of teachers in kindergartens to physical activity
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25508Identifikátory
SIS: 87645
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hronzová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
28. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce je zaměřena na problematiku profesních kompetencí učitelek mateřských škol v souvislosti s oblastí tělesné výchovy. V těchto kompetencích se odráží osobní postoje učitelek odvozené od kvality jejich života, resp. životního stylu. Postoje učitelek mateřských škol k pohybovým aktivitám byly získány dotazníkovým průzkumem (Wearův standardizovaný dotazník) a následně vyhodnoceny a interpretovány. Rozboru těchto dat předchází základní teoretické vymezení pojmu kvality života a postojů z oblasti psychologie a kinantropologie. Ve zkratce jsou rovněž zmíněny i ostatní nejčastěji používané metody zjišťování postojů.
The aim of this work is to look into the issue of kindergarten teachers and theircompetency in the area of physical education. These competencies reflect the teachers' personal attitudes derived from the quality of their lives, their wellbeing. The attitudes of kindergarten teachers towards physical education were surveyed by a questionnaire method (Wear's standardized questionnaire) and then evaluated and interpreted. Thorough analysis of these data is preceded by basic theoretic definition of the term "quality of life" and attitudes from the area of psychology and kinanthropology. Other widely used methods of gathering attitudes are also briefly mentioned.