Děda Lesoň jako motivační výukové prostředí pro hospitalizované a nemocné děti
Father Woodland as motivational learning environment for hospitalized and sick children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25404Identifikátory
SIS: 87543
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejný, Milan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
20. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá použitím sémantického aritmetického prostředí "Děda Lesoň" při experimentální výuce nemocného dítěte. Prvním cílem práce bylo ověřit motivační sílu tohoto prostředí. Za tímto účelem byl realizován experiment s hospitalizovaným žákem 4. ročníku. Druhým cílem práce bylo zpracovat výukový materiál, který by bylo možné použít při výuce matematiky dětí 2.-5. ročníku ZŠ při jejich dlouhodobějším pobytu v nemocnici vedle jejich běžných učebnic. Pro úplnost je práce doplněna obecným materiálem o dětských pacientech, jejich zvláštnostech, potřebách a právech a též o vzdělávání nemocných dětí. V práci jsou přiloženy jak písemné materiály experimentu, tak veškeré materiály, které byly v rámci zpracování diplomového úkolu vytvořeny.
This Diploma Thesis deals with the use of semantic arithmetical environment "Father Woodland" in the experimental teaching of a sick child. First aim of the thesis was to verify the motivational power of the environmment. For this purpose the experiment with a hospitalized pupil of fourth grade was realized. Second aim of the thesis was to elaboarte such educational material, which could be used in mathematical education of pupils of 2nd - 5th grade of primary school beside their current textbook at their longer stay in a hospital. For completeness materials on the general pediatric patients, their specific characteristics, needs and rights are also included. The Thesis is accompanied by both written experimental materials and all materials which were created within the work on the Diploma Thesis.